۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۲۴۳۶۹۹

تکذیب خبر به آتش کشیدن منازل و مساجد اهل‎تسنن از سوی نیروهای بسیج مردمی عراق

خبرگزاری رسا ـ یکی از شیوخ عشایر مناطق آزاد شده عراق، ادعای به آتش کشیدن مساجد و منازل و تعرض به مردم از سوی نیروهای بسیج مردمی را تکذیب کرد.
بسيج مردمي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، سمعان یوسف التمیمی، شیخ قبیله بنی تمیم در مقدادیه عراق به ادعای برخی جریان ها مبنی بر تعرض نیروهای بسیج مردمی به مردم و به آتش کشیدن مساجد واکنش نشان داد.

 

وی گفت: نیروهای بسیج مردمی از اتهام به آتش کشیدن مساجد و منازل در مقدادیه کاملا مبرا هستند.

 

التمیمی افزود: ما در عملیات آزادسازی روستای توکل و سایر روستاها به مدت 2 روز مشارکت داشتیم و هیچ تعرضی از سوی نیروهای بسیج مردمی علیه ساکنان این مناطق و دارایی های آنان ندیدیم.

 

وی با اشاره به فداکاری های صورت گرفته از سوی مجاهدان، تصریح کرد: این تروریست های داعش بودند که بیش از 100 منزل را قبل از فرار منفجر کردند. از مسؤولان می خواهیم کمیته های تحقیق ویژه ای را برای شناسایی عوامل گسترش داعش در این مناطق تشکیل دهند.

 

گفتنی است نیروهای بسیج مردمی به شدت از سوی برخی علما و سیاستمداران سنی و رسانه های فتنه گر تحت فشار قرار دارند و اتهام های مختلفی نظیر قتل مردم، به آتش کشیدن منازل و مساجد و سرقت دارایی های ساکنان مناطق آزاد شده متحمل می شوند.

 

این در حالی است که این نیروها به فتوای حضرت آیت الله سیستانی لبیک گفته و در حال جانفشانی برای آزادی عراق از لوث داعش هستند.

 

علما و سیاستمداران معتدل اهل تسنن به شدت با این اتهامات مخالفت کرده و نیروهای بسیج مردمی را نیروهایی فداکار، مومن و پایبند به آموزه های اسلامی می دانند./980/ب902/د

ارسال نظرات