۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۳۷۳۲
آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران:

به مفسدان و فتنه‌گران نباید پست و مقام داد/ دولت در عمل اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله جنتی با انتقاد از کسانی که رابطه با آمریکا را سبب حل مشکلات کشور می‌دانند، گفت: متأسفانه برخی فکر می‌کنند نان و آب ما را باید دشمن فراهم کند این افراد ممکن است در ظاهر حرفی بزنند اما در باطن تنها راه حل مشکلات را رابطه با آمریکا می‌دانند.
آيت‌الله احمد جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با بیان این‌که رهبری چند سال است که بر مبارزه با فساد تأکید می‌کنند، ‌اظهار داشت: متأسفانه فساد روز به روز بیشتر می‌شود؛ مسؤولان باید به فکر باشند، با فساد مقابله کرده و مفسدان را در پست‌های کشور قرار ندهند.


امام جمعه موقت تهران یکی از راه‌های مبارزه با فساد را برداشتن مفسدان از پست‌های کشور دانست و گفت: کسی که فاسد است نمی‌تواند اصلاح کند؛ کسی که در شورای نگهبان رد صلاحیت شده، در تحصن مجلس بوده و عامل بقاء و ادامه تحصن بوده، سوء سابقه در رژیم شاه دارد و در مقابل نظام ایستاده نباید در پست یک معاونت در یک وزارت خانه پولدار قرار بگیرد.


آیت‌الله جنتی با تأکید بر این که نباید فنته گران در پست‌های کشور حضور داشته باشند، ابراز کرد: چقدر گفته شد که فتنه گران را در پست‌ها قرار ندهید اما متأسفانه این راه ادامه دارد؛ کسانی که هویتشان برای همه آشکار است و آمریکایی‌ها در فتنه از آنها حمایت کردند نمی‌توانند در مناصب دولتی قرار گیرند.


وی با بیان این‌که افرادی که خودشان دست در فساد دارند نمی توانند با فساد مقابله کنند،‌ افزود: مسؤولان ما باید مراقب باشند، این‌ها حرف‌های مردم است و ما آنها را بازگو می‌کنیم؛ امروز باید دید پست‌ها به دست فرهنگ بسیجی سپرده شده یا به دست فرهنگ فتنه؟ نباید در مقابل چنین مسائلی سکوت کرد.


آیت‌الله جنتی در ادامه با تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،‌ گفت: در دوره‌ای که همه دنیا گرایس‌های ضد دینی داشتند و حوزه دین را از سیاست جدا می‌دانستند و این تفکر در حوزه ما نیز وجود داشت، خداوند، امام خمینی را مبعوث کرد و ایشان با همان رسالت، اخلاق و روش پیامبر(ص) در صدر اسلام در برابر مشرکان و بت پرستان توحید و حکومت اسلام را برقرار کردند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که رسالت امام راحل همچون رسالت انبیای الهی بود،‌ اظهار داشت: رسالت امام خمینی(ره) حاکمیت خدا، تحقق عدل اسلام، حمایت از مستضعفان، مقابله با زور و ظلم و اشرافی گری بود.


وی تکیه امام خمینی(ره) به مردم را یکی از رمزهای موفقیت پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌ امام با اخلاق و تواضع انبیای الهی به مبارزه با دنیای مادی و ضد خدایی پرداختند؛ امام راحل هیچ‌گاه با دشمن آشتی نکردند و در مقابل آنها ایستاده و طمع دشمن را از مملکت بریدند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که‌ امام راحل با توکل به خدا و اعتماد به مردم حکومت سرتا پا فساد و زورگوی طاغوت را سرنگون کردند، بیان کرد: امام با انقلاب اسلامی چشم دنیا را خیره و به مردم عزت دادند در هر حالی که در گذشته ذلیل مستکبران بودیم انقلاب اسلامی قدرت و عزت را برای ما به وجود آورد و همین عزت سبب شد که هشت سال دنیا را به زانو در آوریم.


آیت‌الله جنتی با تأکید بر این‌که امروز این امانت بزرگ الهی به دست ما سپرده شده و باید امانت دار باشیم، ابراز کرد: امام و رهبری از ما انتظار دارند که اصول انقلاب را حفظ کنیم؛ این انقلاب بر اساس عدالت پایه گذاری شده و ما نیز باید با ظلم و فساد مبارزه کنیم.


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی بر اساس حاکمیت الهی بوده و نباید گذاشت این حاکمیت از بین برود، تصریح کرد: نباید اجازه داد بی عفتی و بی حیایی دوران طاغوت دوباره در جامعه ما رواج پیدا کند.


امام جمعه موقت تهران بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: اگر قدردان این نعمت الهی باشیم خداوند آنرا برای ما نگه می‌دارد در غیر این صورت این توفیق از ما گرفته خواهد شد.


وی با تأکید بر این‌که نباید ذلت را بپذیریم و تسلیم دشمن شویم، گفت: شعار هیهات منا الذله باید همیشه مد نظر ما باشد؛ نباید با دشمن کنار آمد و به آنها دست دوستی داد چون در این صورت حمایت‌های الهی از ما برداشته می‌شود.

 

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به توصیه‌های رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی را باید جدی گرفت و نباید فقط در این باره به حرف بسنده کرد؛ رهبری می‌فرمایند چاره حل مشکلات اقتصادی، شکستن تحریم‌ها و از بین بردن فشارهای دشمن، اقتصاد مقاومتی است در این ممکلت جوان با استعداد و منابع، فراوان داریم باید با استفاده از این منابع بزرگ تولید داخلی را زیاد و جلوی واردات را گرفت.


وی ادامه داد: باید در سالگرد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از رؤسای قوا خواست در این باره به مردم گزارش دهند که درباره تحقق اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی را صورت داده‌اند.

 

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از کسانی که رابطه با آمریکا را سبب حل مشکلات کشور می‌دانند، ابراز کرد: متأسفانه برخی فکر می‌کنند نان و آب ما را باید دشمن فراهم کند این افراد ممکن است در ظاهر حرفی بزنند اما در باطن تنها راه حل مشکلات را رابطه با آمریکا می‌دانند.


آیت‌الله جنتی افزود: تکیه و اعتماد به دشمن اشتباهی بزرگ و در مقابل سیاست رهبری ایستادن است و هیچ تجربه‌ای تا کنون به ما نشان نداده که آمریکا قابل اعتماد و به نفع ما کار کرده باشد.


وی با تأکید بر این‌که تنها با مقاومت و تحمل سختی‌ها می‌توان در برابر زیاده‌گویی‌های دشمن، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی ایستاد، گفت:‌ مردمی که برای حفظ انقلاب اسلامی جوانان و جان و مال خود را داده‌اند در برابر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی نیز مقاوم هستند.


امام جمعه موقت تهران رسیدن به قله‌ها را در گرو تحمل سختی‌ها دانست و بیان کرد: پایداری اسلام به خاطر تحمل سختی‌ها بوده، مسؤولان باید به مردم ایمان بیاورند، امام به راه خدا، خود و مردم ایمان داشت و انقلاب را پیروز کرد.


آیت‌الله جنتی نامه رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی را حرکتی بسیار ارزنده، ستودنی و بی سابقه خواند و گفت: رهبری پس از اهانتی که از سوی نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام شد و با وجود سکوت کشورهای اسلامی، در راستای مقابله با اسلامی هراسی و اسلام ستیزی بر این اندیشه که اسلام طرفدار تروریسم است خط بطلان کشیده و جوانان را به مطالعه اسلام از طریق منابع اصلی آن توصیه کردند.


وی با بیان این‌که برخی این نامه رهبری را نقل نکرده و دنبال سانسور آن بودند، افزود: با وجود وسائل ارتباطی این نامه اثر خود را خواهد گذاشت و امیدواریم شاهد سیل عظیم گرایش جوانان به اسلام باشیم؛ دشمنان از گرایش جوانان به اسلام که چشمگیر است، می‌ترسند.


امام جمعه تهران با اشاره به حمله حزب‌الله به سربازان رژیم صهیونیستی، گفت: حزب‌الله انتقام خون شهیدان را گرفت و این اول کار نیست، اسرائیل باید بداند که این امر ادامه دارد و انشاء الله شاهد فتح‌های دیگری از حزب الله و شکست اسرائیل باشیم.


آیت‌الله جنتی با بیان این‌که ملک عبدالله دشمنی فراوانی با شیعیان داشت و از تکفیری‌ها حمایت می‌کرد، اظهار داشت: قارون سعودی به سزای اعمال خود می‌رسد و مرگ وی را باید به اسرائیل غاصب و آمریکا و کسانی که در داخل از سفره وی تغذیه می کردند تسلیت و به مؤمنان تبریک گفت./927/پ201/ج

ارسال نظرات