۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۴۳۷۴۶

انتقاد شدید حماس از توقف کمک سازمان ملل به زیان دیدگان جنگ غزه

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد که بیانیه نماینده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه در خصوص توقف کمک‌ها به زیان دیدگان جنگ غزه را اقدامی سیاسی و محکوم شده دانست.
غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز گذشته در صفحه فیسبوک خود نوشت: بیانیه رابرت سیری در خصوص توقف کمک‌ها به زیان دیدگان جنگ غزه، تاثیر منفی بر روحیه و احساسات آن‌ها دارد. این افراد از بحران‌های بی شماری رنج می‌برند که آخرین مورد آن، استنکاف تشکیلات خودگردان در تامین کپسول‌های گاز ویژه پخت و پز اشاره کرد.

 

رابرت سیری روز گذشته اعلام کرده بود که در واکنش به اقدام تظاهرکنندگان خشمگین غزه‌ای در حمله به دفتر سازمان امدادرسانی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) کمک‌ها به زیان دیدگان جنگ غزه را قطع خواهد کرد؛ زیرا این اقدام را خطرناک و تحریک آمیز می داند. 

 

موسی ابومرزوق در ادامه خاطرنشان ساخت: وظیفه حمایت از کارمندان سازمان ملل و تامین امنیت آن‌ها وظیفه دستگاه‌های امنیتی است و ما با اقدام معترضان در ورود به دفاتر سازمان مخالف هستیم.

 

وی در ادامه به اقدام تشکیلات خودگردان در استنکاف از تامین گاز ویژه پخت و پز برای مردم غزه اشاره و تاکید کرد که این اقدام با هر انگیزه یا توجیهی صورت گرفته باشد، غیر قابل قبول است./994/ب102/د

ارسال نظرات