۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۴۳۷۷۲
نماینده آیت الله سیستانی:

حرمت تیراندازی مردم در مراسم‎های مختلف/ زمان مبارزه با فساد مالی فرارسیده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از تصویب بودجه عراق ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت که زمان مبارزه با فساد مالی فرارسیده است.
حجت الاسلام سيد احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از تصویب بودجه عراق ابراز خرسندی کرد و گفت: بودجه در پرتو رغبت نمایندگان پارلمان تصویب شد و مطمئنا آنان در این شرایط باید به فکر مصالح کشور باشند و در برابر بحران های امنیتی و مالی به فکر چاره اندیشی باشند.

 

وی افزود: پارلمان باید با قدرت در برابر مشکلات موجود در کشور بایستد چرا که با اراده ای که ملت به آنان می دهد، توانایی حل این مشکلات را دارند.

 

حجت الاسلام صافی بر لزوم پاکسازی سازمان های دولتی از فساد مالی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: هم اکنون که همه نسبت به خطرهای فساد مالی آگاه هستند، فرصت مناسبی دست داده تا به صورت گرفته و ریشه ای با این فساد مبارزه شود. در حالی که از تحقق منابع مالی بودجه با روش های همسو با مصالح مردم حمایت می کنیم، تسلط دولت بر دارایی های کشور و هم به هدر رفتن آن را خواستاریم.

 

دولت به نیروهای مردمی و خانواده های آنان توجه کند

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، با اشاره به فداکاری های صورت گرفته از سوی نظامیان و نیروهای بسیج مردمی، ت/بصریح کرد: دولت باید توجه ویژه ای به این نیروها داشته باشد چرا که آنان در حال دور کردن خطر از کشور هستند. آنان جان خود را برای از بین رفتن تروریسم تقدیم می کنند و خانواده های شهدا، مجروحان و مفقود الاثران شایسته توجه دولت هستند.

 

وی ادامه داد: از رزمندگان می خواهیم همه رخدادها را مستندسازی کنند زیرا تاریخ و کشور و خانواده هایشان به آنان افتخار خواهد کرد.

 

خطیب جمعه کربلا با اشاره به اینکه تعرض به جان و مال ساکنان مناطق اشغال شده حرام است، از دولت خواست درباره ادعای تعرض به شهروندان در مناطق جنگی تحقیق و تفحص کند.

 

آیت الله سیستانی تیراندازی مردم را حرام اعلام کرده است

 

حجت الاسلام کربلایی درباره تیراندازی شهروندان در مراسم های مختلف گفت: حضرت آیت الله سیستانی تیراندازی را در این مراسم ها حرام اعلام کرده است. بارها نسبت به این مساله که ضررهای فراوانی به همراه دارد، هشدار داده ایم. این اقدام به هیچ وجه منطقی و متمدنانه نیست و چندین خانواده به دلیل این اقدام نادرست داغ دیده اند.

 

وی تأکید کرد: هیچ عقلانیتی پشت این تیراندازی وجود ندارد و دولت باید تدابیر لازم برای پایان این پدیده شوم اتخاذ کرده و عاملان آن را به سزای عمل خود برساند./980/ب901/د

ارسال نظرات