۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۴۳۷۸۹
خطیب جمعه بیروت تأکید کرد؛

عملیات حزب الله برخلاف توقع اسرائیل حساب شده و دردناک بود/ لزوم تحسین روابط ریاض و تهران پس از تغییر پادشاه

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با تمجید از عملیات مقاومت اسلامی لبنان در مزارع شبعا، گفت: عملیات حزب الله برخلاف توقع رژیم صهیونیستی حساب شده و دردناک بود.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به عملیات حزب الله لبنان در مزارع شبعا که روز چهارشنبه انجام شد، گفت: اقدام اخیر حزب الله لبنان پیام قدرت مقاومت اسلامی در برابر توطئه‌ها و ماجراجویی های رژیم صهیونیستی را مخابره کرد.

 

وی افزود: برخلاف توقع صهیونیست‌ها، نبرد حزب الله لبنان با گروه‌های تکفیری هیچ تأثیری در آمادگی مقاومت اسلامی و مقابله با دشمن اصلی جهان اسلام نداشته است.

 

خطیب جمعه بیروت، ناکامی اسرائیل در تغییر موازنه قدرت را از دیگر پیامدهای عملیات شبعا دانست و گفت: عملیات مقاومت برخلاف پیش بینی‌های اسرائیل، به دور از شتبازدگی و پس از بررسی های لازم صورت گرفت. مقاومت اسلامی در مکان و زمان مناسب توانست دردناک ترین ضربه را به اشغالگران صهیونیست وارد کند.

 

حجت الاسلام فضل الله با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی براینکه حزب الله نباید لبنان را دچار جنگ غیربرابر با رژیم صهیونیستی کند، گفت: متأسفانه برخی بدون توجه به تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی مقاومت اسلامی را مسؤول خرابی های کشور در سال 2006 نشان می‌دهند. پاسخ حزب الله لبنان به شهادت نیروهای خود از سوی رژیم صهیونیستی امری طبیعی و غیرقابل اجتناب است.

 

 

وی خواستار توجه ملت لبنان به تهدید رژیم صهیونیستی برای این کشور شد و ادامه داد: عملیات افتخارآمیز مقاومت در مزارع شبعا باید به عاملی عزت و کرامت ملی لبنان تبدیل شود. فداکاری نیروهای مقاومت اسلامی برای دفاع از آرامش و امنیت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی صورت می‌پذیرد.

 

 

این عالم لبنانی گفت: سرزمین های اشغالی لبنان تنها به واسطه وحدت و یکپارچگی در مقابل اسرائیل و همچنین مقابله با گروه‌های تکفیری در مناطق شرقی لبنان قابل بازپس گیری است.
تقویت جهان اسلام در گرو تقویت روابط تهران و ریاض

 

 

حجت الاسلام فضل الله در ادامه با اشاره به تغییر پادشاه عربستان پس از مرگ ملک عبدالله، عنوان کرد: عربستان و ایران باید با حل مشکلات در راستای تحسین روابط خود گام بردارند، چرا که تقویت روابط تهران و ریاض موجب تقویت جهان اسلام می‌شود و به سود همه مسلمانان است.

 

گفتنی است حزب الله لبنان روز چهارشنبه در عملیاتی ویژه توانست با حمله به کاروان نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا چند تن از نظامیان صهیونیست را به قتل برساند و مجروح کند./983/ب901/ک

ارسال نظرات