۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۴۳۹۴۹
نخست وزیر عراق:

تعیین سقف زمانی برای نابودی داعش امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق در واکنش به طولانی بودن جنگ با داعش، تأکید کرد که نابودی داعش در اسرع وقت ممکن است.
حيدر العبادي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، در حالی که مقامات آمریکایی و حتی رییس اقلیم کردستان عراق از طولانی مدت بودن جنگ با تروریست های داعش خبر می دهند، نخست وزیر عراق تأکید کرد که تعیین سقف زمانی برای نابودی داعش امکان پذیر است.

 

حیدر العبادی که در همایش گفت وگوی ادیان و مذاهب در بغداد سخن می گفت، افزود: با اجرای برنامه های دولت، تحقق اصلاحات، تحکیم وحدت و همبستگی و برآورده ساختن خواسته های مردم می توان در اسرع وقت بر داعش فائق آمد.

 

این در حالی است که نیجرفان بارزانی رییس اقلیم کردستان، جنگ با داعش را طولانی مدت عنوان کرده و گفته بود که احتمال شکست داعش در پرتو جنگ داخلی در سوریه و ضعف ارتش عراق بسیار ضعیف است.

 

چاک هیگل وزیر دفاع مستعفی آمریکا نیز تأکید کرده بود که آمریکا سرانجام مجبور می شود نیروهای زمینی خود را به عراق ارسال کند.

 

نخست وزیر عراق همچنین با اشاره به اینکه اهل تسنن بیشتر از شیعیان از داعش ضرر دیده اند، گفت: داعش یک تفکر ویرانگر است که به جنایت های شنیعی دست می زند. این دشمن دارای تفکر عقب افتاده و جنایتکارانه ای است و نباید نسبت به آن کم توجه بود.

 

وی مسؤولیت خون افراد بی گناه را متوجه سخنرانان فتنه گر دانست و خاطر نشان ساخت اجازه تجاوز به قانون و حرمت ها را نخواهد داد.

 

العبادی درباره ادعای کشتار مردم و به آتش کشاندن مساجد و منازل از سوی نیروهای بسیج مردمی، تأکید کرد: نیروهای بسیج مردمی به هیچ وجه به قتل و آدم ربایی دست نمی زنند و این افراد نماینده بسیج و دولت نیستند. خطر این جانیان از تروریسم کمتر نیست چرا که جزئی از شهروندان را به سوی داعش سوق می دهند.

 

وی بر لزوم احترام به همه مقدسات تأکید کرد و ادامه داد که توهین به حضرت محمد(ص) را نمی توان جزئی از آزادی بیان و اندیشه دانست./980/ب902/د

ارسال نظرات