۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۴۴۰۰۸
آیت الله مهدوی:

تفکر در قرآن سبب رشد و تعالی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت تفکر در قرآن گفت: انسان باید مفاهیم قرآن را از یک متخصص قرآنی بیاموزد و پس از آن در آموخته هایش تفکر کند تا به رشد و تعالی برسد.
آيت الله مهدوي عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امشب در جمع مردم اصفهان، با اشاره به اهمیت انقطاع از دنیا در رسیدن به خدا تصریح کرد: انسان با جدایی و وارستگی از دنیا می‌تواند متصل به آخرت شده و به کمال برسد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که انسان باید به آن توجه داشته باشد و در آن تفکر کند علومی است که فرا می‌گیرد و به او آموخته می‌شود، یکی از فواید تأمل و تفکر در علومی که فراگرفته ایم این است که علم ما محکم می شود و فایده دیگر آن رفع اشکالات شبهات در زمینه آن علمی است که فرا گرفته ایم.

 

وی با اشاره به روایتی اظهار کرد: وقتی انسان در علومی که یاد گرفته بسیار فکر کند هم علمش متقن و محکم می‌شود هم بخش‌هایی که به درستی فرا نگرفته است و یا در آن شبهه دارد تکمیل شده و آن اشکالات مرتفع می‌گردد، امام صادق (ع) تفکر در امور الهی را از زمره عبادات می‌دانند، عبادات ابوذر بنابر روایات متعدد تفکر و تأمل و عبرت گرفتن از دیگران است.

 

امام جمعه موقت اصفهان قرآن را یکی از مسائل مهمی دانست که باید در آن تفکر بسیار کرد و افزود: مفاهیم قرآن را باید انسان از یک مفسر و یک مجتهد و متخصص قرآن دریافت کند و پس از آن به فکر در رابطه با آنچه از قرآن آموخته است، بنشیند و این یکی از بهترین عباداتی است که ائمه به آن سفارش فرموده اند.

 

آیت الله مهدوی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم تصریح کرد: نظر کردن در قرآن عبادت چشم است و تفکر در قرآن و عبرت گرفتن از قرآن و نکات عجیب و مهمی که در قرآن ذکر شده است از اعمالی است که به آن سفارش شده است و می تواند انسان را به رشد و تعالی برساند./1304/پ202/ب6

ارسال نظرات