۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۴۴۰۲۷

ادامه اختلافات بین دولت و کنگره آمریکا در قبال نتانیاهو

خبرگزاری رسا - دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در مجلس نمایندگان آمریکا با تصمیم جان بینر و ران درمر سفیر رژیم اسرائیل و بدون اطلاع اوباما بوده است.
اوباما و نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واشنگتن پست، هفته گذشته جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا در ماه مارس دعوت کرد. این در حالی است که انتخابات رژیم صهیونیستی در پیش است.

 

قرار است نتانیاهو نظرات رژیم غاصب صهیونیستی درباره خطر ایران بیان کند تا هم امکان تنظیم تحریم های بیشتر علیه ایران را فراهم آورد و هم پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی نطقی شبه انتخاباتی داشته باشد.

 

به گفته صاحب نظران از آنجا که اوباما برای پیشرفت مذاکرات هسته ای مخالف تحریم های بیشتر علیه ایران است، نتانیاهو قصد دارد دموکرات ها را برای این تحریم ها ترغیب کند.

دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در مجلس نمایندگان آمریکا با تصمیم جان بینر و ران درمر سفیر رژیم اسرائیل و بدون اطلاع اوباما بوده است. کاخ سفید دعوت از نتانیاهو را نقض قوانین دانسته و در بیانیه اعلام کرد باراک اوباما با نتانیاهو در این سفر دیدار نخواهد کرد.

یک مقام کاخ سفید به روزنامه هاآرتص رژیم اسرائیل گفت: "کار هایی هست که شما به راحتی از انجام آن طفره می روید. نتانیاهو در انظار عمومی ما را به سخره می گیرد. او باید بخاطر داشته باشد که تا انتهای ریاست جمهوری اوباما یک سال باقی مانده است و برای آن باید هزینه بپردازد".

همه می دانند که رابطه اوباما با نتانیاهو تیره نشده است اما سفر نتانیاهو به آمریکا به دعوت بینر به معنای عبور از خطوط قرمز است. عملی که نه تنها از لحاظ سیاسی تحریک آمیز است بلکه بی احترامی به مقام رئیس جمهور نیز هست. حتی فاکس نیوز رسانه طرفدار لابی یهود به همراه صاحب نظران حامی اسرائیل  درباره این سفر اظهار ناراحتی کرده اند.

به طور مشابه بسیاری از مردم سرزمین های اشغالی از این اقدام خوشحال نشده اند. روز چهارشنبه در حاشیه یادبود قصاب صبرا و شتیلا آریل شارون، اسحاق رابین رئیس جمهور سابق رژیم اسرائیل اقدامات بنیامین نتانیاهو را در حضور وی در این مراسم محکوم کرد. "نتانیاهو می تواند در هر جایی و در هر زمانی سخنرانی کند، اما وقتی اوباما از وی خواسته که پیش از انتخابات به آمریکا سفر نکند، وی باید به این خواسته اوباما احترام بگذارد".

بعد از انتشار اخبار دعوت از نتانیاهو از طرف رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تال اشنایدر، خبرنگار معروف اسرائیلی به طعنه گفت گویا جان بینر به تازگی به حزب لیکود (حزب سیاسی نتانیاهو) پیوسته است.

اشنایدر نامه ای سرگشاده به بینر فرستاد و وی را متهم به دخالت در امور اسرائیل کرد و این کار را نابخشودنی خواند. وی همچنین بینر را متهم کرد که به نتانیاهو اجازه تغییر بحث اولویت های رای دهندگان اسرائیلی را داده است.

به گزارش نیویورک تایمز، به همان اندازه که مردم رژیم اشغالگر قدس از ایران هسته ای می ترسند از دو دوستگی بین حامیان آمریکایی خود هراس دارند و اقدام نتانیاهو فقط احساس ناامنی در اسرائیل را عمیق تر می کند./874/ب901/ک

ارسال نظرات