۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۴۴۳۴۴

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ بیش از 63 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی قزوین، اعزام 1000 مبلغ دینی در دهه فجر به مناطق مختلف استان قزوین و برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی در قزوین برخی از اخبار کوتاه استان قزوین است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی وقف‌های بسیاری به وجود آمده است گفت: آن دسته از موقوفاتی که در زمان پهلوی به آنها خیانت شده بود، احیا شد.

 

وی در ادامه افزود: وقف کردن نیاز به مال و مکنت فراوانی ندارد و ممکن است برخی موقوفات در زمان وقف از ارزش چندانی برخوردار نباشند اما با گذشت زمان به وعده خداوند که در آیه 261 سوره بقره می‌فرماید «مثل آنان که مال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، مثل دانه‌ای است که هفت خوشه برآورد و در هر خوشه‌ای صد دانه باشد خدا پاداش هر که را بخواهد چند برابر می‌کند و خدا گشایش‌دهنده و داناست»، موقوفات از برکت و ارزش برخوردار می‌شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: وقف کردن توفیق می‌خواهد به طوری که از بین میلیون‌ها نفر انسان تنها عده خاصی در زمره واقفان هستند و اموال خود را در راه خدا و با نیت‌های خیرخواهانه وقف می‌کنند.

 

این کارشناس فرهنگی در ادامه سخنان خود از برگزاری همایش اصول امانتداری و ورود اطلاعات موقوفات به سامانه الکترونیکی خبر داد و افزود: در این همایش متولیان موقوفات استان قزوین به سخنرانی می‌پردازند، پرسش و پاسخ با موضوع امانتداری و آشنایی با ثبت اطلاعات در سامانه جامع نیز از دیگر برنامه‌هاست.

 

حجت الاسلام نوروزی در پایان با اشاره به این‌که عمل متولی در حقیقت عمل امینانه است، تأکید کرد: رؤسای ادارات اوقاف نیز در حوزه موقوفات فاقد متولی و مجهول‌التولیه باید امانتدار باشند.

 

بیش از 63 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی قزوین

مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین با اشاره به این برنامه‌های دهه فجر این اداره کل اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ هر شهر به حساب می‌آیند و به همین دلیل در هر عرصه‌ای که به تاریخ و فرهنگ این سرزمین مرتبط باشد حضور فعال کتابخانه‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 63 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هستند که در طول سال بیش از هزاران کتاب ازکتابخانه‌های عمومی شهر به امانت گرفته می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین سرانه کتاب‌خوانی را در کشور را تاسف بار دانست و تاکیدکرد: در حال حاضر از مهم‌ترین وظایف ما ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است و باید با ایجاد راهکارهای تشویقی مردم را به سمت کتابخانه‌ها جذب کنیم.

 

دولتی در دسترس بودن کتابخانه‌ها را از راهکارهای جذب مردم به سمت کتاب‌خوانی برشمرد و گفت: در حال حاضر حتی در خصوص کتاب‌های خطی و سنگی قدیمی قزوین نیز در حال جمع آوری و تکمیل بخش مجازی هستیم که کتابخوانان استان قزوین بتوانند به این کتاب‌ها نیز دسترسی داشته باشند.

 

وی بیان کرد: در روز 12 بهمن‌ماه نیز به مناسبت ورود امام خمینی(ره) به ایران کتابخانه‌ امام خمینی استان قزوین به صورت رایگان عضو گیری انجام داد.

 

1000نفر مبلغ دینی در دهه فجر به مناطق مختلف استان قزوین اعزام شده‌اند

حجت‌الاسلام عباس نظری با اشاره به اعزام مبلغین به مناطق مختلف استان، بیان کرد: همزمان با دهه فجر در راستای تبیین ارزش های دینی و تبلیغ آرمان های نظام و انقلاب اسلامی ایران برای مردم 100 مبلغ دینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

 

وی اظهار کرد: پاسخگویی به برخی از شبهات، تبلیغ برای توسعه جمعیت، تبیین سبک زندگی اسلامی و بیان آسیب های ماهواره و اهداف نظام استکباری در جهت راه اندازی شبکه های ماهواره ای از جمله موضوعاتی است که روحانیان در سخنرانی های خود به آن ها اشاره می کنند.

 

معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه راز ماندگاری انقلاب اسلامی، حضور مردم در صحنه های گوناگون انقلاب است، اعلام کرد: باتوجه به برگزاری جشن انقلاب در مساجد، 50 مسجد شاخص قزوین و 60 مسجد در شهرستان‌ها و 10 مراسم در روستاها به مدت 10 شب آئین های گرامیداشت دهه فجر را برگزار می کنند.

 

این مسؤول، برگزاری گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات استان، برگزاری بیش از 50 گفتمان دینی در مدارس و دیدار با ائمه جمعه را از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام دهه مبارک فجر عنوان کرد.

 

یادواره شهدای انقلاب اسلامی در قزوین برگزار می‌شود

غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید ایثارگران قزوین گفت: یادواره شهدای بهمن ماه سال جاری در عملیات والفجر مقدماتی، والفجر 8 و ادامه عملیات کربلای 5 در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف برپایی این یادواره است.

 

گفتنی است، این یادواره پنجشنبه 16 بهمن از ساعت 14:30 تا 16 با حضور مسوولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود./955/پ203/ب6

ارسال نظرات