۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۴۴۳۴۹
عضو شورای اسلامی شهر کاشان:

عظمت و اقتدار امروز ملت ایران از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای اسلامی شهر کاشان کارگاه‌های قالی‌بافی عتبات عالیات در شهرستان کاشان را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: عزت و عظمت و اقتدار امروز ملت ایران اسلامی از برکات و دستاوردهای کربلا و انقلاب اسلامی است.
مهدي مدني عضو شوراي اسلامي شهركاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مهدی مدنی، عضو شورای اسلامی شهر کاشان پیش از ظهر امروز در مراسم قرعه کشی مسابقات کتاب‌خوانی از کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا در کارگاه بافت فرش عتبات عالیات کاشان با تبریک سی و ششمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کارگاه های قالی بافی عتبات عالیات در شهرستان کاشان را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: عزت و عظمت و اقتدار امروز  ملت ایران اسلامی از برکات و دستاوردهای کربلا و انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: تأسیس شش کارگاه قالی بافی بافت فرش برای عتبات عالیات و استقبال  بافندگان خبره و چیره دست فرش دست بافت کاشان برای بافت فرش برای ائمه اطهار(ع) یک اقدام بزرگ فرهنگی و معنوی است که تاکنون در هیچ کدام از شهرهای سراسر کشور سابقه نداشته است.

 

مدنی، بافت تعداد 72 تخته فرش نفیس از سوی بافندگان کاشانی برای آستان مقدس امام حسین(ع) به تعداد شهدای کربلا را یک اتفاق تاریخی دانست و افزود: فعالیت هایی که برای ائمه اطهار(ع) و ائمه معصومین انجام می شود می‌تواند به عنوان الگویی معنوی به سراسر کشور معرفی شود.  

 

به گفته وی، امروز کارگاه های قالی بافی فرش برای عتبات عالیات در شهرستان کاشان تبدیل به فضایی از عشق و علاقه به اباعبدالله الحسین(ع) شده است که علاوه بر دستاوردهای معنوی، حاجت‌مندان نیز به دنبال گرفتن حاجات خود از این فضای معنوی هستند.

 

احمد رضایی، مؤلف کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا نیز در این مراسم گفت: مسابقات کتاب خوانی از کتاب «سفرنامه کاشان تا کربلا» در کارگاه بافت فرش عتبات عالیات کاشان در دو مرحله و در هر 5 کارگاه قالی باقی عتبات عالیات شهرستان کاشان با حضور یک هزار و 300 نفر بافنده در این کارگاه برگزار شد.

 

وی با اشاره به این‌که، علاوه بر اهدای جوایز ارزنده از جمله کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به قید قرعه به نفرات برتر، به تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه سی دی های سفرنامه از کاشان تا کربلا اهدا می شود یادآور شد: مرحله دوم مسابقات کتابخوانی در همایش پیاده دروی روز جمعه 17 بهمن برگزار می شود.

 

مؤلف کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا در ادامه با انتقاد از بی توجهی به حوزه فرهنگ به ویژه حوزه کتاب گفت: برای اجرای مسابقات فرهنگی همه دارای طرح و ایده هستند اما در عمل کاری در این زمینه انجام نمی شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که با مطالعه کتاب خوب می توان به خدا نزدیک‌تر شد، نقش مهم کتاب د رهمه مراحل زندگی را یادآور شد و گفت: کتاب در زندگی انسان حرف اول و آخر می‌زند اما متأسفانه برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی درجامعه تا کنون هیچ گونه اقدام عملی صورت نگرفته است.  

 

رضایی یادآورشد: برای اجرای مسابقات کتاب خوانی از کتاب «سفرنامه کاشان تا کربلا» حوزه علمیه آیت الله مدنی، حوزه علمیه آیت الله اعتمادی، فرمانداری ویژه کاشان، شورای اسلامی شهر، شهردار، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همکاری داشتند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات