۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۴۴۴۰۹
آیت‌الله نعیم آبادی:

انقلاب اسلامی تمدن غرب را به چالش کشیده است/ مشکلات کشور با کنار آمدن با آمریکا حل نمی شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله نعیم آبادی برگزاری تظاهرات و اعتراضات مختلف در کشورهای اروپایی و آمریکایی را ناشی از نارضایتی مردم شان خواند و گفت: دشمنان همواره به دنبال سیاه نمایی بوده و آنچه تاکنون نصیب انقلاب شده را نمی‌بیند؛ البته بی تردید کشور ما نیز همانند کشورهای دیگر و آمریکا مشکلاتی دارد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامعلي نعيم آبادي، نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی پرداخت و گفت: تأثیرات انقلاب اسلامی در عرصه سیاست جهانی و منطقه‌ای را هیچ فردی نمی‌تواند منکر شود.

 

وی افزود: اکنون مشاهده می‌کنیم که بسیاری از کشورها تحت تأثیر انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند؛ برای نمونه لبنان و بیروت مظهر اتم تمدن غرب بود، ولی اکنون حزب‌الله نسبت به آن سیطره دارد.

 

امام جمعه بندرعباس بیداری اسلامی را الگو گرفته از جمهوری اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: اکنون مشاهده می‌کنیم که در کشورهای اسلامی همانند مصر و افغانستان شعار نه شرقی نه غربی فریاد زده می‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر فردی واقعا انصاف داشته باشد، متوجه می‌شود که بیداری کشورهای اسلامی به سبب الگوگیری از انقلاب اسلامی ما بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه به کینه توزی جهان استکبار و نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: به همان دلیلی که دزد از مؤذ‌ن‌ کینه دارد، آمریکا نیز از نسبت به ما کینه توزی می‌کند؛ مؤذن سبب بیداری و هوشیاری مردم نسبت به دزد می‌شود.

 

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران نیز سبب هوشیاری کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اسلامی در برابر استکبار غارتگر یعنی آمریکا شد؛ ما به جهان اعلام کردیم که می‌توانند زیر بار ظلم نروند، به آنها بیان کردیم که آمریکا دزد بوده و اموالشان را به غارت می‌برد.

 

آیت‌الله نعیم آبادی با تأکید بر این‌که تمامیت فرهنگ منحط غرب با اندیشه‌های اسلامی در حال اضمحلال است، خاطرنشان کرد: بی تردید در آینده افراد این فرهنگ در حال سقوط را نمی‌پذیرند؛ حتی حوادث اخیر کشورهای اروپایی نیز افول تمدن غرب را نشان می‌دهد؛ غرب می‌داند که فرهنگ اسلام تمدن آنها را زیر سؤال برده و نابود می‌کند.

 

وی افزود: روزی غرب به ویژه آمریکا مظهر ابر قدرتی در جهان بود؛ رژیم صهیونیستی مظهر قدرت در منطقه بود؛ ولی امروز شاهد هستیم که فرزند رشید اسلام، حزب‌الله آنها را در تنگنا قرار داده و هر حرکتی که می‌کنند پاسخ آنها را می‌دهد.

 

امام جمعه بندر عباس با بیان این‌که غرب تا غرب است با ما دشمنی می‌کند، گفت: نه ما می‌توانیم با آنها بسازیم و نه آنها می‌توانند با ما بسازند.

 

آیت‌الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حاشیه سازی برخی از مسؤولان کشور، خواستار حل مشکلات مردم از سوی آنها به جای حاشیه پردازی شد و خاطرنشان کرد: حاشیه سازی به معنای رها کردن بحث‌های جدی و دنبال کردن بحث‌های فرعی است؛ در حالی که نخست باید محور اصلی را دنبال کرد، سپس به کارهای جزئی رسیدگی کرد.

 

وی ادامه داد: بنده نمی‌خواهم بگویم که نباید به مسائل ریز رسیدگی کرد، بلکه این مسائل باید پس از مسائل کلی اولویت پیدا کنند؛ تا مشکلات اساسی حل نشود، پرداختن به مسائل ریز از بین بردن سرمایه، امکانات و وقت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی را از ترفندهای دشمنان برای ناامید کردن مردم از این نظام عنوان کرد و گفت: دشمنان همواره به دنبال سیاه نمایی بوده و آنچه تاکنون نصیب انقلاب شده را نمی‌بیند؛ البته بی تردید کشور ما نیز همانند کشورهای دیگر و آمریکا مشکلاتی دارد.

 

وی افزود: آمریکا با وجود این‌که دنیا را چپاول می‌کند، ولی هنوز مشکلات مردم خود را حل نکرده و در موضوع مسکن دارای مشکلاتی است؛ در حالی که ما از ابتدای انقلاب تاکنون زیر فشار بوده و شاهد جنگ و تحریم‌های ناجوانمردانه بودیم، ولی با این وجود باید مشکلات را حل کنیم.

 

امام جمعه بندرعباس برگزاری تظاهرات و اعتراضات مختلف در کشورهای اروپایی و آمریکایی را ناشی از نارضایتی مردم از دولت‌هایشان خواند و عنوان کرد: مستکبران یک عمر دنیا را چپاول کردند، ولی هنوز نمی‌توانند سفره مردم خود را تأمین کنند؛ ولی کشور ما را یک عمر چپاول کردند.


وی تصریح کرد: اگر فرد مقداری انصاف داشته باشد، با مقایسه شرایط پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن به پیشرفته‌ها پی می‌برد، در تهران پزشکان هندی و بنگلادشی حضور داشتند، ولی اکنون وضع ما این‌گونه است؟ پیش از انقلاب ما در بحث نظامی چه چیزی داشتیم و اکنون در چه مرحله‌ای هستیم؟

 

آیت‌الله نعیم آبادی یادآور شد: مگر در کدام رشته و بخش پیشرفت نداشته‌ایم؛ البته مشکلاتی داریم، ولی باید بدانیم این مشکلات به وسیله کنار آمدن با آنها حل نمی‌شود؛ شاه با آنها ارتباط بسیار خوبی داشت، دوست آنها بود، ولی آیا در آن زمان کشور مشکلاتی نداشت؟

 

وی گفت: در زمان شاه پهلوی 60 هزار آمریکایی به عنوان کارشناس در کشور حضور داشتند، حتی مسؤولان را آمریکایی‌ها انتخاب می‌کردند؛ ولی شاهد بودیم که حتی پایتخت کشور دارای آب لوله کشی نبود، خیابان‌ها آسفالت نبود و هزاران مشکل دیگر داشتیم./993/ت301/ج

ارسال نظرات