۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۴۴۴۲۲
آیت الله حیدری:

تداوم شعار نه شرقی نه غربی نشانه عزتمندی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به ثمره های انقلاب اسلامی در ایران و دیگر کشورها، گفت: تداوم شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی نشانه عزتمندی و سربلندی ملت ایران است.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در ویژه برنامه «ثوره الاحرار» که شامگاه گذشته از شبکه الاهواز پخش شد، با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی ایران اظهارداشت: بناینگذار انقلاب اسلامی میراث گرانبهایی را برای ملت ایران بر جای گذاشت که استقلال و ایستادگی از مهم ترین دستاورد ها است.

 

وی افزود: اعتماد به نفس و تقویت اراده ملی در کنار حفظ وحدت و خودکفایی حاصل و نتیجه پیروی ملت سربلند ایران اسلامی از رهنمودهای ارزشمند امام خمینی(ره) است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تضعیف خودباوری و تقویت مصرف گرایی و تکیه بر غرب از مهم ترین هدف های رژیم شاهنشاهی بود، اظهارداشت: از ویژگی های حکومت های ظالم و فرعون صفت تضعیف اراده ملت ها است.

 

آیت الله حیدری تصریح کرد: امام خمینی(ره) به ملت ایران آموخت که به جای تکیه بر بیگانگان بر خود تکیه کنند و اعتماد به نفس را جایگزین خود کوچک بینی کنند و در همین مسیر مبارزه با ظلم و شعار ما می توانیم را نیز عملی کرد.

 

ابتکار و خودکفای حاصل اعتماد به نفس جوانان ایرانی است

 

این استاد حوزه و دانشگاه استعداد و ابتکار را ویژگی جونان ایرانی توصیف و عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهد که استعداد و ابتکارات جوانان ایرانی 11 برابر  جوانان غربی است و این نشان دهنده روحیه ای بوده که امام خمینی(ره) آن را در ملت ایران نهادینه کرده است.

 

وی همچنین پایداری و استواری را دو ویژگی ملت ایران توصیف و عنوان کرد: این پایداری و استواری در زمان انقلاب میان مردم وجود داشت و هم اکنون نیز ادامه دارد.

 

آیت الله حیدری با اشاره دیگر دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی برای ملت ایران تصریح کرد: امام برای همگان ثابت کرد که می توان در برابر سختی ها با وحدت و یکپارچگی ایستاد و از خود گذشتی کرد.

 

ثمره انقلاب اسلامی ایران در کشور های اسلامی در حال شکوفایی است

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در داخل و خارج ثمره های ارزشمندی دارد، ابراز داشت: بیداری اسلامی حاصل پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی افزود: امروز ما نتیجه انقلاب اسلامی را در کشورهای تونس، یمن، بحرین، عراق، لبنان و فلسطین مشاهده می کنیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش های غرب برای مبارزه به انقلاب اسلامی ابرازداشت: غرب می خواهد مانع پیشرفت ملت ایران شود اما آن ها شکست و ملت ایران پیروز خواهد شد.

 

مجاهدت علمای خوزستان عامل خط دهی به جریان های انقلابی

 

آیت الله حیدری با اشاره به نقش قشر های گوناگون مردم خوزستان در پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: علما و مجاهدت های آن ها سبب شد تا انقلاب بسیاری از موانع را پشت سر بگذارد.

 

وی شیخ هادی کرمی و سید محمد موسوی جبیلی را نمونه ای از عالمان مجاهد خوزستانی برشمرد و گفت: عشایر، قومیت ها و جونان در کنار این عالمان مجاهد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ارزشمندی برعهده داشتند.

 

آیت الله حیدری اظهارداشت: عشایر عرب خوزستان در عرصه های اجتماعی و سیاسی همچون راهپیمایی های دوران انقلاب که علیه شاه و به پشتیبانی امام خمینی(ره) انجام می شد نقش فعالی داشتند و حماسه های زیادی آفریدند.

 

وی گفت: الله اکبر جانم فدای رهبر از شعارهای مردم در زمان انقلاب در خوزستان بود که احساسات مردم به رهبر، نظام و ولایتمداری آن ها را نشان می دهد.

 

امام جمعه موقت اهوازتصریح کرد: مردم خوزستان نه تنها با شعار پشتیبانی خود از انقلاب مقدس اسلامی را اعلام کردند بلکه با انجام عملیات جهادگونه و تأسیس گروه های جهادی با رژیم پیشین مبارزه کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه «منصورون و موحدین» را دو گروه عشایری و جهادی عرب در زمان انقلاب برشمرد و عنوان کرد عملیات این دو گروه سبب هموار ساختن راه انقلاب در خوزستان شد.

 

وی به هلاکت رساندن پل گرین، مستشار آمریکای را نمونه ای برجسته از فعالیت های جهادی عشایر عرب در خوزستان برشمرد و عنوان کرد: این حادثه در کنار اعتصاب کارگران صنعت نفت سبب تزلزل پایه های سیاسی و اقتصادی رژیم پهلوی شد.

 

آیت الله حیدری در پایان فروش روزانه 6 میلیون بشکه نفت و به جیب زدن درآمد های  حاصل از آن از سوی رژیم پهلوی را جنایتی علیه ملت ایران توصیف و عنوان کرد: این درآمد ها هیچگاه برای پیشرفت ملت صرف نمی شد./9452/پ202/ب4

ارسال نظرات