۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۴۴۵۴۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

سلامت هیئات مذهبی در گرو سلامت مداحان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: مداحان اهل بیت(ع) از لحاظ شکلی و محتوایی چه در بعد مثبت و چه در بعد منفی همچون افراطی‌گری و آسیب مذهبی تأثیر زیادی بر هیأت های مذهبی دارند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان با رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: بخشی از سلامت هیأت های مذهبی در گرو سلامت مداحان اهل بیت(ع) است.

 

وی افزود: تأثیرگذاری مداحان اهل بیت(ع) بر هیأت ها و تأثیرپذیری هیئات از مداحان بر کسی پوشیده نیست، از این رو مداحان نقش مؤثر و مستقیمی در آسیب زدایی هیئات مذهبی دارند.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این که تعداد زیادی از مداحان شهرستان کاشان در سطح کشور شناخته شده هستند، یادآور شد: تأثیرگذاری این قشر بر جامعه، لزوم ساماندهی این تشکّل مذهبی را می‌طلبد و ساماندهی آن با همکاری دستگاه‌ها به ویژه شورای اسلامی شهر امکان پذیر است.

 

علی رسول زاده، رییس شورای اسلامی شهرستان کاشان نیز با تقدیر از فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی کاشان در آسیب زدایی برنامه های مذهبی کاشان افزود: در سال های اخیر شاهد کاهش آسیب‌های مذهبی به ویژه در بین هیئات مذهبی و مداحان شهرستان بوده ایم.

 

وی با اشاره به تأثیرگذاری قشر مداحان در جامعه به ویژه در بین نسل جوان، ساماندهی مداحان و شاعران آیینی و پیشگیری از بدعت‌ها و انحرافات حوزه مداحی را  لازم و ضروری دانست.

 

محمد باقر خندان، رییس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان نیز در این دیدار،  برگزاری دوره های آموزشی را از نیازهای ضروری مداحان کاشان دانست و یادآور شد: برگزاری این دوره ها می تواند تأثیر مستقیمی بر آسیب‌زدایی محتوایی و ارتقای سطح کیفی مداحان داتشه باشد.

 

به گفته وی، کانون مداحان شهرستان کاشان با بیش از 12 سال سابقه، فاقد دفتر مستقل است که انتظار می رود مسؤولان شهرستان توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

 

رییس کانون مداحان شهرستان کاشان، اختصاص قطعه زمینی در قبرستان دارالسلام و نام‌گذاری آن به نام قطعه مداحان و شاعران آیینی را از جمله انتظارات مداحان و شاعران آیینی کاشان دانست و خواستار اقدام شهرداری و شورای شهر در این زمینه شد.

 

شایان ذکر است، علی رسول زاده رییس شورای شهر کاشان در پایان این نشست، برای حل مشکلات و درخواست‌های کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان قول مساعد داد./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات