۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۴۴۶۳۶

ممانعت رژیم آل‎خلیفه از مشارکت زندانیان در تشییع جنازه بستگانشان

خبرگزاری رسا ـ رژیم آل‎خلیفه در ادامه اقدامات ضد حقوق بشر خود، این بار مانع از مشارکت زندانیان در تشییع جنازه بستگانشان می‎شود.
عماد ياسين زنداني بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اداره زندانیان بحرین امروز از آزادی عماد یاسین، زندانی انقلابی در بند رژیم آل‎خلیفه، برای مشارکت در تشییع جنازه پدرش امتناع کرد.


یکی از اعضای خانواده عماد یاسین در مصاحبه با روزنامه الوسط بحرین گفت: ما نامه‎ای را برای آزادی موقت عماد یاسین به علت حضور در تشییع جنازه به همراه برگه فوت پدرش از طریق فکس برای مسؤولان زندان ارسال کردیم، ولی متاسفانه آنان هیچ گونه توجهی به این موضوع نکردند.


وی تصریح کرد: رژیم آل‎خلیفه بر خلاف قوانین ملی و بین المللی، زندانیان را از شرکت در تشییع جنازه خانواده‎هایشان منع می‎کنند. عماد یاسین اولین زندانی منع شده از شرکت در تشییع جنازه بستگانش نیست بلکه این رژیم بارها این کار را تکرار کرده است.


جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با محکوم کردن این اقدام رژیم آل‎خلیفه خاطرنشان ساخت: نیروهای امنیتی رژیم آل‎خلیفه مانع از ملاقات و شرکت زندانیان در تشییع جنازه بستگانشان می‎شوند.


الوفاق تصریح کرد: رفتارهای رژیم آل‎خلیفه با زندانیان بر خلاف حقوق بشر و قوانین بین المللی است.


گفتنی است که دادگاه رژیم آل خلیفه 8 خرداد سال 1391 عماد یاسین را به اتهام برنامه ریزی برای انجام عملیات خرابکارانه در بحرین به پانزده سال زندان محکوم کرد./994/ب903/د

ارسال نظرات