۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۴۴۶۴۶
به مناسبت دهه فجر دهه فجر انجام شد؛

بهره‌برداری بیش از 40 پروژه آموزشی و پرورشی در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در مراسم بهره‌برداری همزمان از 43 پروژه آموزشی و پرورشی در خراسان رضوی که به صورت ویدئو‌کنفرانس برگزار شد، گفت: بیش از 3 هزار و 500 کلاس درس در سراسر کشور افتتاح می‌شود.
حسن روحاني

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن روحانی، رییس جمهور امروز در مراسم بهره‌برداری همزمان از 43 پروژه آموزشی و پرورشی در خراسان رضوی که به مناسبت دهه فجر به صورت ویدئو‌کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: خیران نه برای نام و نشان بلکه تنها برای انجام کار خیر و کمک به فضای آموزشی کشور دست به این اقدامات خداپسندانه می‌زنند.

 

 

‌ وی افزود: بهتر است خیران برای اتمام تمامی پروژه‌های نیمه تمام آموزشی وارد شوند تا بناهای آموزش و پرورش در سراسر کشور تکمیل شود چرا که هیچ کاری بهتر از ایجاد فضای آموزشی حسنه جاریه محسوب نمی‌شود.

 

 وی با بیان این که امروز 671 پروژه آموزشی و پرورشی و بیش از 3 هزار و 500 کلاس درس در سراسر کشور افتتاح می‌شود، تصریح کرد: تا کنون یک هزار و 600 پروژه آموزشی در کشور افتتاح شده و بیش از 9 هزار کلاس درس نیز در سطح کشور فعال است.

 

روحانی با تاکید بر مشارکت مردم در بحث مدرسه‌سازی بیان کرد: دولت تمام توان خود را به کار می‌گیرد و از مردم نیز دعوت می‌کند تا در ایجاد فضاهای آموزشی کمک کنند و در این کار خیر سهیم و شریک باشند.

 

وی افزود: زمانی که مردم برای ایجاد فضاهای آموزشی با کیفیت و نشاط مشارکت می‌کنند در کار خیر سهیم می‌شوند و دولت باید در ایجاد فضای استاندارد تلاش بیشتری کند و فضاهای آموزشی را به تدریج نوسازی کند.

 

افتتاح 43 پروژه آموزشی و پرورشی در خراسان رضوی

سید هدایت‌الله هاشمی‌نسب، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در ادامه  اظهار کرد: 188 کلاس درس در قالب 43 پروژه و با زیربنای 17 هزار و 850 متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون تومان احداث شده است.

 

 وی افزود: از ابتدای امسال 582 فضای آموزشی با چهار هزار و 745 کلاس و هزینه 25 میلیارد و 600 میلیون تومان از سیستم استاندارد گرمایشی برخوردار شده‌اند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به بهره‌مندی مدارس از تجهیزات مناسب و استاندارد آموزشی، گفت: بابت تجهیزات آموزشی پروژه‌های تحویلی از ابتدای سال سه میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است.

 

هاشمی‌نسب هزینه تعمیرات مدارس استان در امسال را دومیلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 133 پروژه با 741 کلاس و زیربنای 90 هزار و 660 متر مربع در استان به بهره‌برداری رسیده است.

 

گفتنی است، بهره‌برداری همزمان از 43 پروژه آموزشی و پرورشی در خراسان رضوی همزمان با هشت استان فارس، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، تهران، چهار محال و بختیاری و استان خراسان جنوبی انجام شد./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات