۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۴۴۶۶۳
واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره فجر؛

موضوع موشک‌های بالستیک ایران در مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب ماهواره فجر از سوی ایران، اعلام کرد: موضوع توانایی حمل کلاهک هسته‌ای توسط موشک‌های بالستیک ایران در مذاکرات مطرح می‌شود.
ماهواره فجر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب ماهواره فجر توسط ایران مدعی شد برنامه موشکی ایران همچنان تهدید خطرناکی برای منطقه  است  و با دقت آن را رصد می‌کنیم.

 

جن ساکی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: یکی از موضوعاتی که در مذاکرات ( ایران و 5+1) مطرح می‌شود چگونگی بررسی قابلیت های حمل کلاهک هسته ای از سوی موشک های بالستیک است. این موضوع در مذاکرات هسته‌ای بحث شده و خواهد شد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی تلاش کرده تا دستاورد بومی ایران را که در فاصله 470 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد تهدید جلوه دهد که ماهواره فجر کاربردهای هواشناسی، نقشه برداری و تحقیقاتی دارد.

 

'مهدی سروی' مدیر پروژه های فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران تاکید کرده که این ماهواره کاربردهای نظامی ندارد و در زمینه هایی نظیر کشتیرانی، دریاها، راه ها، کشاورزی و هواشناسی استفاده می شود.

 

به گفته مدیر پروژه های فضایی صایران مشاهده گسترش شهر، بررسی تخریب منابع طبیعی، مشاهده پوشش ابرها و پراکندگی انسانی از جمله دیگر کاربردهای ماهواره فجر است. /982/د102/ک

ارسال نظرات