۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۶۷۰
رییس‌جمهور ونزوئلا:

اوباما نماینده امپریالیسم است

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد «اوباما» به شخصه سیاست‌های اتخاذی علیه این کشور آمریکای جنوبی را مدیریت نمی‌کند و تنها نمایندگی سیاست‌های امپریالیسم را بر عهده دارد.
نيکلاس مادورو رييس جمهور ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، امروز طی سخنانی در مقر دیوان عالی عدالت این کشور در رابطه با اقدامات ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا اعلام کرد: «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا به شخصه هیچ نوع سیاستی را درقبال ونزوئلا مدیریت نمی‌کند.

 

مادورو در ادامه سخنانش تأکید کرد که آمریکا طی 2 قرن اخیر همواره از احیای بولیواریسم در ونزوئلا وحشت داشته است.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که نامه‌ای به 2 زبان انگلیسی و اسپانیایی به  «اوباما» ارسال خواهد کرد تا بدین ترتیب شکایات خود را نسبت به اقدامات بد آمریکا علیه ونزوئلا ابراز کند؛ «مادورو» در ادامه گفت: به نظر من او سیاست‌های موجود علیه ونزوئلا را مدیریت نمی‌کند بلکه فقط نمایندگی اعلام آنها را بر عهده دارد.

 

رییس جمهور ونزوئلا همچنین تأکید کرد: سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا نوعی هرج و مرج است که توسط عوامل امپریالیستی غیر مسئول اتخاذ شده و قطعا آن را به سوی بن‌بستی دیگر برده و با شکست مواجه می‌کنند.

 

مادورو ضمن اشاره به دیدار اخیر خود با «جو بایدن» معاون رییس جمهور آمریکا، وی را به ترویج طرح‌های بی‌ثبات‌سازی علیه دولت ونزوئلا متهم کرد و گفت: «بایدن» با رؤسای جمهور و نخست‌وزیرهای منطقه علیه من صحبت کرده است.

 

مادورو در ادامه افزود: امپریالیسم آمریکای شمالی وارد مرحله خطرناکی از ناامیدی شده و شروع به صحبت با دولت‌های منطقه کرده تا بدین ترتیب سقوط دولت من را اعلام کند.

 

اخیرا، رؤسای جمهوری که در سومین اجلاس جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) در کاستاریکا شرکت داشتند، بیانیه‌ای تصویب و در آن اعلام کردند که تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا را نمی‌پذیرند./994/ب102/د

ارسال نظرات