۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۴۴۷۱۱
سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س):

خانواده مبدأ تمامی تحولات انقلاب و پیروزی آن است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که تمامی انقلاب‌های معاصر در جهان برای خواسته‌ها و مطالبات حزبی بوده است، گفت: تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های موجود در دوره معاصر اتکای آن به خانواده به‌جای سایر عناصر است.
دهه فجر گرامي باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا فخر روحانی، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، شب گذشته در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که در حدیثی از امام صادق (ع) اشاره‌ شده است که مردی از قم به پا خواهد خواست و با قیام خود بسترهای ظهور را فراهم خواهد کرد که هیچ طوفان و بادی نخواهد توانست او را از مسیرش دور کند، گفت: این موضوع به قیام امام خمینی (ره) اشاره دارد.

 

وی افزود: تمامی انقلاب‌هایی که در دوره معاصر در جهان اتفاق افتاده است بر مبنای خواسته‌های حزبی و گروهی استوار بوده به همین سبب پس از رسیدن به خواسته‌ها، انقلاب فروکش کرده است؛ اما به‌این‌علت که انقلاب ایران بر مبنای خانواده اتفاق افتاده هرگز پس از انقلاب آرمان‌های مردم فروکش نکرد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که جرقه‌ای که امام با انقلاب ایجاد کردند در زمانی که حضور زنان با حجاب در اجتماع و نماز خواندن، جاهلیت و عقب‌ماندگی خطاب می‌شد، مانند خورشید بود و مردم را به اسلام اصیل دعوت کردند، افزود: امام جایگاه خانواده را در جهان احیا کرد و بر اساس خانواده و نهاد مقدس آن انقلاب اسلامی را پی‌ریزی کرد.

 

فخر روحانی با اشاره به این‌که بهای انقلاب صبوری و از خود گذشتگی مادران شهدا است، اظهار کرد: ما در مقابل انقلاب وظایف سنگینی داریم و همان‌طور که قرآن فرمان داده است برای این‌که جلوی طاغوت‌ها و حکومت‌های طاغوتی را بگیریم باید از حریم خانواده محافظت کرده و مانند دوران جاهلیت خود را تبرج و برج نکنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: زنان در دوران جاهلیت همان‌طور که برج‌های بلند انسان‌ها را به خود جلب می‌کند آرایش‌کرده و به‌گونه‌ای در جامعه حاضر می‌شدند که مردان را به خود دعوت می‌کردند؛ به همین خاطر قرآن برای این‌که زن از آزار در امان باشد به زنان فرمان داد که خود را در جامعه برج نسازند.

 

فخر روحانی بابیان این‌که زنان با حجاب توانستند انقلاب را به پیروزی رسانده و امام را یاری کنند، اظهار کرد: اگر اراده انسان پولادین شود انسان می‌تواند بر هر مشکلی پیروز شده و سلاح گرم هم مانعی در مسیر انسان نخواهد بود و امام هم اراده مردم را پولادین کردند و توانستند با مشت‌های گره‌کرده در مقابل دشمن تا دندان‌ مسلح بایستند.

 

وی با اشاره به این‌که انقلاب دین خود را به خانواده‌ها ادا کرده است، افزود: زنان به‌عنوان مدیران خانواده باید سبک زندگی اسلامی را در خانواده‌ها ترویج کنند؛ زیرا هدف از انقلاب نهادینه کردن فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها بود و برای این‌که انقلاب پابرجا باشد باید همچنان از خانواده و کانون آن با اسلام و رعایت حریم‌ها محافظت کنیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات