۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۴۴۷۳۲
آیت الله نمازی:

نهضت امام خمینی تدبیر الهی بود/ جوانان برای مقابله با دشمن به سلاح علم مجهز شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، فلسفه نهضت امام خمینی(ره) را تدبیر الهی دانست و گفت: تدبیر الهی براین است که رهبری زمین به دست صالحان روی زمین باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، صبح امروز چهارشنبه در دبیرستان امام خامنه ای شهرستان کاشان با تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌گفت: خداوند می فرماید ما در کتاب قرآن و زبور نوشته ایم که رهبری زمین از آن صالحان است و وارثان زمین در پایان تاریخ بشر صالحان خواهند بود.

 

وی تهاجمات اخیر به اسلام و توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اکرم(ص) را توهین به یک میلیارد و 700 میلیون نفر مسلمان روی کره زمین دانست و گفت: دشمنان اسلام باید بدانند، براساس وعده الهی در قرآن که آینده جهان از آن اسلام و صالحان است با اسلام دشمنی می کنند.

 

آیت الله نمازی تأکید کرد: دشمنان اسلام چه بخواهند و چه نخواهند آینده جهان از آن اسلام است و اسلام امروز تمامی خاکریزها و سیم خاردارهایی را که برای جلوگیری از نفوذ اسلام ایجاد کرده است در نوردیده است.

 

وی افزود: همان گونه که امام خمینی(ره) نیز اعلام کرد انقلاب اسلامی ایران را به جهان صادر خواهیم کرد، امروز زمینه های صدور انقلاب اسلامی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی فراهم شده است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ابتکار عمل بزرگی نام برد که توانسته است زمینه رشد و توسعه اسلام را فراهم کند و دشمن نیز با این پیام احساس خطر کرده است اما آنها باید بدانند چه بخواهند و چه نخواهند آینده جهان از آن اسلام است.

 

آیت الله نمازی یکی از نمونه های توسعه اسلام را برداشته شدن مرزهای بین ایران و عراق در اربعین حسینی امسال اعلام کرد و گفت: برداشته شدن مرزهای بین ایران و عراق و مانور 20 میلیونی مسلمانان در یک شهر کوچک یکی از اتفاقات نادر در جهان است که باید کالبد شکافی شود.

 

وی افزود: ظرفیتی که خداوند در ارزش های توحیدی و عاشورا قرارداده است، سبب شده است تا عاشورا، خودش راه را باز کند تا اسلام در سراسر جهان توسعه و گسترش پیدا کند.

 

جنگ امروز بین کشورها جنگ علم است

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه دانش آموزان، جوانان و نوجوانان امروز کشور را امید آینده کشور دانست و از نوجوانان و جوانان کشور به عنوان سرمایه های کشور و ملت یاد کرد و گفت: جنگ امروز بین کشورهای دنیا، جنگ علم است و جوانان کشور برای مقابله با دشمنان اسلام باید به سلاح علم مسلح باشند تا به پیروزی برسند.

 

آیت الله نمازی از علم به عنوان سلاح بشریت و هر جامعه ای نام برد و با اشاره به این که خداوند نیز عالم است از نوجوانان و جوانان دانش آموز خواست از فرصت جوانی خود برای خوب درس خواندن استفاده کنند و درس را به جای گرفتن نمره برای عالم شدن، ملا شدن و دانشمند شدن بخوانند.

 

جامعه ای که عالم است آقای دنیا است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: جامعه ای که عالم است آقای دنیا می‌باشد و امروز نیز کشورهایی که از علم و تکنولوژی برخوردار هستند بر جهان حکمروایی می‌کنند.

 

آیت الله نمازی همچنین نوجوانان و جوانان دانش آموز را امید اسلام و ایران دانست و گفت: سعی کنید علم را با عمل و تقوای به خدای همراه کنید و پاکی خود رادر جوانی حفظ کنید.

 

وی افزود: جوان مسلمان باید خود را از هرگونه گناه و ناپاکی حفظ کند و آلوده به گناه نشود چرا که خداوند جوانان را خیلی دوست دارد و جوانی که سحرگاه برای عبادت و نماز برمی خیزد خداوند نزد فرشتگان برای داشتن چنین بندگانی افتخار می کند.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین از نوجوانان و جوانان دانش آموز خواست خوب درس بخوانند و به حداقل های درس و علم اکتفا نکنند و همیشه در فراگیری علم به دنبال حداکثرهای علمی باشند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات