۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۴۴۷۳۹

عرضه کتب اسلام‌شناسی در سارایوو

خبرگزاری رسا ـ هم‌زمان با بزرگداشت سی ‌و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، هفته فرهنگی ـ هنری ایران بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی در سارایوو عرضه می‌کند.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هفته فرهنگی - هنری ایران 20 تا 24 بهمن‌ماه جاری، به میزبانی رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و با دعوت از 11 هنرمند ایرانی در سالن فرهنگی استاری گراد شهر سارایوو برگزار می‌شود.


شبکه تلویزیونی سارایوو «TVSA»، انجمن دوستی ایران و بوسنی و شهرداری استاری گراد سارایوو از جمله مشارکت‌کنندگان در  برنامه‌های هفته فرهنگی - هنری ایران در بوسنی به شمار می‌روند.


در هفته فرهنگی - هنری ایران، صنایع دستی ایران همچون قلم‌زنی، خاتم کاری، فیروزه کوبی، مشبک فلز، منبت کاری، نقاشی و خط نقاشی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.


همچنین، هنرمند نقاش اعزامی از کشورمان در روز چهارشنبه، 22 بهمن‌ماه جاری با حضور در محل آکادمی نقاشی دانشگاه سارایوو به اجرای کارگاه آموزشی برای اساتید و دانشجویان دانشگاه سارایوو خواهد پرداخت.


در روز پنجشنبه، 23 بهمن‌ماه جاری نیز  گروه موسیقی سنتی اعزامی از کشورمان در محل آکادمی موسیقی دانشگاه سارایوو ضمن اجرای زنده چند قطعه از موسیقی سنتی ایرانی، برنامه کارگاه آموزشی را برای اساتید و دانشجویان آکادمی دانشگاه سارایوو برگزار خواهند کرد.


ایجاد غرفه‌های معرفی گردشگری و میراث فرهنگی ایران، غرفه بازاریابی محصولات فرهنگی و هنری ایران، غرفه نرم‌افزارهای علوم اسلامی، تابلوهای عکس ایران‌شناسی و ارائه بیش از 200 جلد کتاب در حوزه مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی از برنامه‌های هفته فرهنگی ـ هنری در بوسنی و هرزگوین است.


در این هفته فیلم‌های سینمایی ایرانی به زبان بوسنیایی نیز در سالن آمفی تئاتر «استاری گراد» سارایوو به نمایش در خواهد آمد. /982/د102/ک

ارسال نظرات