۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۴۴۷۵۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

شوراهای هیئات مذهبی از سیاسی کاری پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با تأکید بر این که شوراهای هیئات مذهبی می بایست از سیاسی کاری پرهیز کنند، گفت: اعضای این شوراها باید با تدبیر و هوشیاری، در همه احوال پشتیبان ولایت فقیه باشند.
حجت الاسلام روحاني نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نهمین نشست رؤسای شورای هیئات مذهبی استان، گفت: تشکلهای دینی و هیئات مذهبی از نیروهای مستعدی تشکیل شده اند که رشد، بالندگی و پویایی آنها نیازمند تشکیلات مناسب، منسجم و مستحکم است.

 

وی با اشاره به این که جلوگیری از انحراف در دین و نظام، مهم ترین هدف شورای هیئات مذهبی محسوب می شود، اضافه کرد: در این راستا اصلی ترین مأموریت هیأتهای مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه برای ارتقای بعد معنوی مردم است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی با تأکید بر این که شورای هیئات مذهبی می بایست از سیاسی کاری پرهیز کنند، اظهار داشت: اعضای این شوراها باید با تدبیر و هوشیاری، در همه احوال و تحرکات سیاسی کشور در پشتیبانی از ولایت فقیه پیشگام باشند و از فعالیت حزبی و جناحی برای گروه های مختلف سیاسی اجتناب داشته باشند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به کارکردهای مختلف هیئات و تشکل های مذهبی در کشور، تصریح کرد: شورای هیأت های مذهبی نقش بسزایی در هدایت تشکل های مردمی داشته و می بایست این نقش به خوبی در راه ارتقای ارزش های اسلامی و انسانی در جامعه ایفا شود.

 

وی افزود: هیأت های مذهبی با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی در ارتقای سطح فرهنگی مردم داشته و دارند اما در این زمینه با توجه به نیازهای روز جامعه، نیاز به توجه بیشتر به این مجموعه ها و تشکل های مردمی برای نقش آفرینی بهتر احساس می شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا همچنین با توصیه به اعضای هیئات و تشکل های مذهبی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، اظهار داشت: آسیب شناسی در هیئات مذهبی، بررسی نقاط قوت و ضعف، بصیرت افزایی، مسؤولیت دادن به جوانان در هیئات، جلوگیری از انحراف در دین و نظام و ... باید در سرلوحه کار هیئات مذهبی و اعضای این تشکل ها قرار داشته باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکات حرمت شکنانه و اقدامات دشمنان در راستای اسلام هراسی و مقابله با موج اسلام گرایی در غرب، اضافه کرد: از هر منظری که به اقدامات موهن غرب نگاه کنیم این تحرکات مذموم دیده می شوند و به همین دلیل نیز از همه کشورهای اسلامی و مجامع اسلامی توقع داریم تا این گونه اقدامات را محکوم کنند.

 

وی اظهار داشت: نباید در دنیا شاهد اهانت به مقدسات ادیان الهی باشیم چرا که از دید همه انسان ها و مسلمانان و به ‌ویژه ملت ایران، هتک حرمت مقدسات دینی محکوم است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: در این زمینه علما، روحانیان و اندیشمندان اسلامی وظیفه دارند تا پیامبر اعظم(ص) که پیامبر رحمت و مهربانی است را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به برگزاری مراسم های گرامیداشت دهه مبارک فجر، بر حضور پرشور و شعور مردم ولایت مدار و هیئات مذهبی در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه و تجدید بیعت دوباره با ولایت فقیه و شهدای انقلاب تأکید کرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات