۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۴۴۸۰۸
وزیر جدید دفاع آمریکا:

احتمال دارد در یمن شاهد تغییر راهبرد باشیم

خبرگزاری رساـ وزیر جدید دفاع آمریکا که در صورت تأیید کنگره به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند، از احتمال تغییر راهبرد آمریکا در یمن به بهانه مبارزه با گروه تروریستی القاعده یمن خبر داد.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اشتون کارتر، گزینه رئیس‌جمهور آمریکا برای وزارت دفاع این کشور می‌گوید احتمال دارد واشنگتن در راهبرد خود در قبال یمن تجدید نظر کند.

 

کارتر در جوابیه‌ای که پیش از نشست رسمی کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در مورد موضوعات مختلف به سنا ارائه کرده، در رابطه با یمن گفته است: می‌دانم که راهبرد کنونی ایالات متحده بر جلوگیری و مختل کردن طرح‌های تروریستی که منافع ایالات متحده در خانه و خارج از مرزها را تهدید می‌کند، متمرکز است؛ اما معتقدم وضعیت سیاسی بی‌ثبات یمن، این تلاش‌ها را پیچیده کرده و لازم است تا راهبردمان را بر اساس این تغییرات، تنظیم کنیم.

 

به نوشته پایگاه خبری "هیل"، با توجه به همکاری‌ دولت آمریکا با دولت یمن برای مبارزه با القاعده در این کشور، کارتر به دلیل قدرت گرفتن انصارالله، خواستار اصلاح راهبرد در این کشور است.

 

کارتر در رابطه با القاعده شبه‌جزیره که در یمن فعال است، نوشته است که این گروه  تروریستی تهدید قابل توجهی متوجه ایالات متحده در داخل و منافع ایالات متحده در خاورمیانه می‌کند.

 

وی با بیان اینکه مبارزه با این گروه باید از اولویت‌های اصلی آمریکا باشد، مدعی شده است که از سال 2009 تاکنون، القاعده یمن دسته کم سه مرتبه تلاش کرده است تا با استفاده از بمب‌های پیچیده، حملاتی را علیه آمریکا ترتیب دهد.

 

القاعده یمن ماه گذشته حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس را نیز بر گردن گرفت. تردیدهایی که در رابطه با این حادثه و حملات پس از آن بروز کرد، موجب شده تا فرضیه‌هایی در مورد احتمال زمینه‌سازی برای مداخله نظامی بیشتر غرب در یمن مطرح شود.

 

کارتر در بخش دیگری از جوابیه خود به سنا گفته است: به هر حال، معتقدم که ایالات متحده باید به هر طریقی که برای از بین بردن تهدید ناشی از این گروه علیه امنیت ملی ما لازم است، به القاعده یمن فشار وارد کند./1321/د102/ک

ارسال نظرات