۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۴۴۹۰۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی مطرح کرد؛

نقش بی بدیل روحانیت و حوزه‌های علمیه در شکل گیری و پیروزی انقلاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: روحانیت و حوزه های علمیه نقش بی بدیلی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و دوشادوش مردم و حتی در صفوف اول نقش اساسی خود را ایفا می کردند.
حجت الاسلام راحلي، مدير حوزه هاي علميه هاي خواهران آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حمید راحلی، مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی امروز در نشست مدیران، معاونان فرهنگی و پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: حوزه علمیه خواهران با توجه به این که هنوز به بلوغ نرسیده اند نیاز به توجه بیشتری دارند که خوشبختانه امام جمعه ارومیه با صبر و حوصله مسائل حوزه را در اولویت قرار داده و اهتمام ویژه ای به رفع مشکلات این نهاد دینی دارند.

 

وی در ادامه با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: روحانیت و حوزه های علمیه نقش بی بدیلی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و دوشادوش مردم و حتی در صفوف اول نقش اساسی خود را ایفا می کردند.
 
حجت الاسلام راحلی با بیان این که امروز وجود انقلاب اسلامی مدیون حوزه های علمیه و روحانیت است، تأکید کرد: انقلاب اسلامی نیز فرص مغتنمی است که باید قدردان آن باشیم چراکه شاید از تاریخ صدر اسلام تا کنون چنین فرصتی برای روحانیت تشیع به وجود نیامده است که در همه صحنه ها حضور داشته و آزادانه شریعت را تبیین کرده و به وظایف خود عمل کنند.
 
مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، گفت: در مقابل فرصت انقلاب اسلامی غفلت از آن می تواند تأثیر جبران ناپذیری داشته باشد.
 
وی اظهار کرد: به همان اندازه که فرصت برای تبلیغ دین وجود دارد به همان میزان تهدید علیه تشیع است، با در نظر گرفتن این دو مقوله رسالت حوزه های علمیه سنگین می شود.
 
حجت الاسلام راحلی ابراز امیدواری کرد: با تلاش های خالصانه بتوانیم وظایف خود را به نحو احسن انجام داده و زمینه رشد و توسعه حوزه های علمیه و جهانی شدن اسلام را فراهم کنیم.
 
گفتنی است، نشست مدیران، معاونان فرهنگی و پژوهشی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4
ارسال نظرات