۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۴۴۹۲۸
معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی کشور:

استقلال رسانه ای از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی گفت: استقلال رسانه ای به عنوان یکی از موضوعات محوری و متناسب با مقتضیات زمان و جنگ نرم مطرح است که با توجه به نقش مؤثری که رسانه و نفوذ آن در تمام شئونات مردم در بخش های مختلف دارد یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب محسوب می شود.
معاون امور مجلس و استان هاي رسانه ملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام موسوی مقدم، معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی کشور عصر امروز در مراسم رونمایی از پروژه های صدا و سیمای خراسان رضوی در مشهد با تبریک ایام دهه فجر انقلاب، گفت: یکی از اساسی ترین شعارهای انقلاب، استقلال بوده که در بخش های مختلف نمود عینی یافته است.

 

استقلال رسانه ای از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

وی در ادامه گفت: استقلال رسانه ای به عنوان یکی از موضوعات محوری و متناسب با مقتضیات زمان و جنگ نرم مطرح است که با توجه به نقش مؤثری که رسانه و نفوذ آن در تمام شئونات مردم در بخش های مختلف دارد یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب محسوب می شود.

 

معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی با اشاره به این که تکنولوژی و فناوری های جدید جزء جدا ناپذیر رسانه ها است، تصریح کرد:  علی رغم فشارهای بسیاری غرب بر کشور و با توجه به سرعت کمی و کیفی رسانه ای که وجو دارد به برکت انقلاب اسلامی و تلاش جوانان و روشن فکران، ما در حوزه تکنولوژی رسانه ای به یک استقلال رسانه ای نسبی دست یافته ایم که باعث کاهش وابستگی ما در بخش تولیدات داخلی می شود.

 

شبکه های استانی موجب وحدت ملی می شود

حجت الاسلام موسوی مقدم  با بیان این که شبکه های استانی موجب وحدت ملی در کشور می شود،  تصریح کرد: شبکه های استانی به صورت مستقل در خدمت آداب و رسوم همان منطقه بوده که برگرفته از فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی است واین شبکه ها در صورت لزوم قدرت پشتیبانی از شبکه ملی را دارند.

 

وی  وجود جریان خبری مجزا و مستقل در کشور را یادآور شد و تأکید کرد: جریان خبری دنیا توسط تعداد محدودی مرکز خبری(آمریکایی و صهیونیستی) اداره می شود و بسیاری از کشورها تولید داخلی ندارند اما در حوزه خبری ما برخلاف جریان خبری دنیا، در حوزه محتوی و تولیدات استقلال رسانه ای داریم و آن چه مربوط به خویشتن خویش است  و داشته های فرهنگی خود را در رسانه اقدام می کنیم بنابراین رسانه ما پاک، خانواده محور و دارای اعتقاد وحیانی است.

 

معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی در ادامه گفت: استقلال رسانه ای محوری ترین و اساسی ترین استقلالی بوده که باید به آن دست یافت و دست یابی به استقلال رسانه ای از جهتی مهم تر از استقلال اقتصادی و سایر گزینه هاست چرا که زمینه ساز دست بابی استقلال در بخش های دیگر محسوب می شود.

 

حجت الاسلام موسوی مقدم اظهار کرد: شبکه خراسان رضوی  به برکت حرم مطهر رضوی، فرهنگ رضوی و تلاش مسؤولین در همه رشته ها طلایه دار بوده و بر تارک شبکه های استانی  می درخشد.

 

وی در پایان گفت: ما تصمیم داریم  که شبکه ملی زیارت که نخستین شبکه در جهان اسلام و نیز یک شبکه نمونه در سراسر دنیا خواهد بود را افتتاح کنیم./844/پ202/ب6

ارسال نظرات