۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۴۵۰۹۱

یادواره شهدای انقلاب اسلامی در حوزه علمیه خواهران مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای انقلاب اسلامی به منظور تکریم خانواده های شهدا در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد برگزار شد.
یادواره شهدای انقلاب اسلامی در حوزه علمیه خواهران مشهد  برگزار شد یادواره شهدای انقلاب اسلامی در حوزه علمیه خواهران مشهد  برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  یادواره شهدای انقلاب اسلامی، امروز به مناسبت تکریم از خانواده های شهدا و به همت مرکز بسیج طلاب و روحانیان با محوریت شهیده نسرین افضل، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد برگزار شد.

 

خواهر شهید محمد صادق غفوریان در این مراسم به مقام والای شهدا اشاره کرد و گفت: ثمره خون شهدای انقلاب اسلامی، سبب زوال و نابودی مستکبران جهان شده است.

 

وی با بیان این که زبان انسان از بیان مقام شهدا قاصر است، افزود: برادرم در حال عبادت به شهادت رسید؛ خون پاک برادرم، قطره ای از اقیانوس خون شهدایی است که درخت اسلام را آبیاری کردند.

 

خواهر شهید محمد صادق غفوریان به وظیفه ما در قبال شهدا اشاره و تصریح کرد: ما بعد از شهدا چه کرده ایم؟ در قبال خون شهدا چقدر احساس مسؤولیت کردیم؟ ما بایست ادامه دهنده راه آنان باشیم.

 

 داورزنی، عروس شهید حجت الاسلام رضا کامیاب نیز در ادامه این مراسم به زندگی شهید کامیاب اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام سید رضا کامیاب در مرداد ماه سال ۱۳۲۹ در روستای نوده از توابع گناباد در خانواده ای کشاورز و روحانی دیده به جهان گشود.

 

وی ادامه داد: ایشان در سن 13 سالگی به گناباد مهاجرت کرد و در حوزه علمیه این شهر مشغول به تحصیل شد؛ به لحاظ استعداد شایسته ای که داشتند به ایشان پیشنهاد داده شد به حوزه علمیه مشهد بروند، ایشان به مشهد آمدند و مشغول به تحصیل حوروی شدند.

 

شهید کامیاب، فردی فعال، انقلابی و دلسوز بود

داورزنی با اشاره به این که شهید کامیاب، فردی فعال، انقلابی و دلسوز بود، گفت: شهید در زلزله ای که در سال 1347 در شهر فردوس  به وقوع پیوست به یاری زلزله زدگان رفتند که در آن جا با آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) آشنا شد. 

 

وی به فعالیت های شهید کامیاب اشاره و  ابراز کرد: با پیشنهاد شهید به حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با شروع درس تفسیر دگرگونی نوینی در حوزه علمیه مشهد بوجود آمد. استقبال گرم و پرشور طلاب و دانشجویان از این درس موجب وحشت ساواک گردید که نهایتا به تعطیلی این درس از طرف مزدوران شاه منجر شد. اما با تعطیل شدن این درس نه تنها رابطه شهید با حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) قطع نشد؛ بلکه بصورت مخفی و گسترده تر ادامه یافت و به نشست های خصوصی تبدیل شد.

 

داورزنی با اشاره به این که فعالیت های سیاسی و تبلیغی ایشان منحصر به شهر مشهد نبود بلکه در بسیاری از شهرهای کشور به روشنگری می پرداخت، اظهار کرد: فعالیت های شهید کامیاب، تنها به قبل از انقلاب خلاصه نمی شود؛ بلکه ایشان بعد از انقلاب نیز به افشا گری گروهک های انحرافی چون منافقین می پرداخت.

 

وی با بیان این که شهید کامیاب، منافقین را بزرگترین دشمن انقلاب می دانست، ابراز کرد: شهید در هشتم مرداد ماه سال 1360 به دست گروهک منافقین ترور شد و به فیض شهادت نائل شد./1309/پ202/ب5

 

ارسال نظرات