۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۴۵۲۳۴

انگلیس خواستار حضور مسلمانان بیشتری در میان نیروهای نظامی خود است

خبرگزاری رسا ـ ارتش انگلیس از اقدام جهت جذب مسلمانان بیشتری به نیروهای نظامی این کشور خبر داد.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «ژنرال سر نیکولاس کارتر» رئیس ستاد کل ارتش انگلیس گفت، باید نیروهای بیشتری از اقلیت‌های انگلیس در ارتش این کشور حضور یابند.

شبکه خبری اسکای نیوز با انتشار این خبر نوشت، ژنرال نیکولاس کارتر گفت اقلیت‌های مذهبی بیشتری باید در میان نظامیان انگلیسی باشند. وی ادامه داد باید بهترین استعدادها را در ارتش انگلیس داشته باشند.

به گفته اسکای نیوز چهره‌های شاخص ارتش انگلیس بر این باورند که تجربیات عراق و افغانستان منجر به ایجاد نگرشی منفی در میان نظامیان نسبت به جوامع مسلمانان شده است و فرمانده ستاد ارتش انگلیس قصد دارد این نگرش تغییر کند.

کارتر هم‌چنین گفته است با وجود آن‌که شمار اقلیت‌ها خارجی در میان نظامیان انگلیسی در طول سال‌های گذشته افزایش داشته اما هم‌چنان کم است. ‌

ارتش انگلیس با تشکیل «انجمن نیروهای نظامی مسلمان» قصد دارد ارتش و جوامع اجتماعی را به یکدیگر نزدیک کند. ارتش انگلیس هم چنین قصد دارد با تشکیل «باغ صلح مسلمانان» برای نظامیان مسلمان کشته شده در ارتش انگلیس مراسم یادبود برگزار کند.

آمار نشان می‌دهد تنها 480 مسلمان در میان نیروهای نظامی انگلیس حضور دارند که این رقم معادل 0.54% از کل نیروهای نظامی انگلیس است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط اسکای نیوز، کل نیروهای اقلیت‌های قومی و مذهبی در ارتش انگلیس معادل 10 درصد از کل نیروهای ارتش این کشور هستند./982/د102/ک 

ارسال نظرات