۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۴۵۳۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

بیش از 400 برنامه قرآنی در ایام الله دهه فجر در کردستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان این‌که بیش از 400 برنامه قرآنی در ایام الله دهه فجر در کردستان برگزار می شود، گفت: در این ایام برگزاری 27 گفتمان دانشجویی در دانشگاه‌های کردستان و برگزاری 600 گفتمان دانش‌آموزی در مدارس استان در دستور اجرا قرار دارد.
حجت‌الاسلام صفي ياري

حجت‌الاسلام صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، گفت: دهه فجر تولد انقلاب اسلامی و صلابت استواری اسلام در دنیا است که مسأله ای بسیار مهم و ارزشمند است.

 

وی مدیریت یک انقلاب را امری حیاتی و مهم عنوان کرد و اظهار داشت: هدایت کردن یک حرکت انقلابی نیازمند یک مدیریت والا و ارزشمند است که هر کس توانایی آن را ندارد و امام خمینی(ره) بی شک بهترین و والاترین مدیریت را در این حرکت داشتند؛ در راستای گرامیداشت این حرکت ملی و انقلابی باید ثابت کرد که سرنگونی نظام 2500 شاهنشاهی انقلابی کاری دشوار و  بسیار مهم بود که در تمام دنیا به ثبت رسید.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در راستای برگزاری برنامه های ایام دهه فجر این استان افزود:  براین اساس 11 کمیته قرآنی و 11 کمیته تشکل‌های دینی و مردمی راه‌اندازی و در استان برگزار شدند.

 

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری افزود: در ایام دهه فجر برگزاری 27 گفتمان دانشجویی در دانشگاه‌های کردستان و برگزاری 600 گفتمان دانش‌آموزی در مدارس استان در دستور اجرا قرار دارد.

 

وی اجرای 453 برنامه قرآنی از سوی دارالقرآن کریم استان کردستان و مؤسسات و مراکز قرآنی تحت پوشش سازمان و دیدار مسؤولان هیئات مذهبی و فعالان قرآنی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در ایام دهه مبارک فجر عنوان کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: علاوه بر گفتمان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی برگزاری 390 گفتمان مناسبتی ویژه عموم مردم در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد از سوی مبلغان اعزامی و بومی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صفی‌یاری همچنین از برگزاری همایش فجرآفرینان عاشورایی در قروه خبر داد و گفت: برگزاری نشست تخصصی آشنایی با سواد رسانه‌ای در قروه ویژه بانوان فرهیخته استان با حضور استاد صالح اصغری، برگزای نشست تخصصی نقش سواد رسانه در جهان امروز با موضوعیت رسانه و داعش و برگزاری آیین اختتامیه جشنواره رسالت قلم از دیگر برنامه‌های این اداره است.

 

وی حضور تشکل‌های دینی و قرآنی استان در مزار شهدا، برگزاری همایش نکوداشت شاعر و ادیب اهل بیت مرحوم شیخ علی اکبر کوماسیان در بیجار، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری ویژه برنامه جشن انقلاب ویژه مجمع فاطمیون را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام صفی‌یاری برگزاری نشست تخصصی علما و روحانیان شیعه و سنی با موضوع نحله‌های انحرافی، برگزاری جشن انقلاب ویژه کارکنان و خانواده پرسنل، اعزام 131 مبلغ و مبلغه بومی و غیربومی به سطح استان، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در دیواندره و برگزاری کارگاه تخصصی انقلاب اسلامی با حضور استاد دریاکناری را نیز از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین از اجرای طرح‌های عمرانی از سوی تبلیغات اسلامی کردستان در دو شهر بیجار و سقز خبر داد و گفت: این برنامه‌ها نیز در ایام سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مسؤولان کشوری و استانی و شهرستانی انجام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صفی‌یاری افتتاح مدرسه دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای بیجار و افتتاح مجتمع فرهنگی قرآنی نور شهرستان سقز را دو طرح عمرانی قابل افتتاح در دهه فجر عنوان کرد.

 

وی برگزاری 9 ویژه برنامه به همت کانون‌های فرهنگی تبلیغی در شهرستان‌های استان، تجلیل از شهدای قرآنی هیأتی و روحانی در دهه فجر استان، تهیه و توزیع پوستر بروشور و اقلام تبلیغاتی و فضاسازی محیطی، اجرای طرح نور باران با موضوع اهدای قرآن کریم به تشکل‌های دینی استان، برگزاری همایش انقلاب اسلامی استحکام خانواده زن و زندگی با مشارکت امور بانوان  استانداری و برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برای دهه فجر عنوان کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه برگزاری هفدهمین مسابقه کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی و بصیرت‌افزایی ویژه هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این ایام انجام می‌شود، گفت: زمینه‌سازی و حضور حداکثری تشکل‌های دینی در راهپیمایی 22 بهمن و برگزاری 135 ویژه برنامه دهه فجر در هیئات مذهبی کردستان از دیگر برنامه‌هایی است که در جلسات و کمیته‌های ویژه دهه فجر اداره ‌کل تبلیغات اسلامی کردستان مصوب و برای اجرا برنامه‌ریزی شده‌اند./967/ت302/ب6

ارسال نظرات