۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۳۴۵
وزیر ارشاد:

در پی کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی نیستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اعطای مجوز برای اجرای کنسرت‌های موسیقی موازین شرعی و قانونی را مدنظر قرار می‌دهیم، زیرا خود را حافظ ارزش‌های اسلامی و ملی کشور و ملت‌مان می‌دانیم و نیامده‌ایم که این ارزش‌ها را کمرنگ کنیم.
وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در اعطای مجوز‌های مختلف حوزه فرهنگ و هنر شرایط شرعی، قانونی و اجتماعی سنجیده می‌شود اما متأسفانه کار و وقت ما به جای برنامه ریزی، سیاست‌گذاری و اقدامات فرهنگی صرف پاسخگویی به حاشیه سازی‌ها و رفع شبهه افکنی‌ها شده است.

 

وی تأکید کرد: تمام مجوزهایی که در حوزه کتاب، موسیقی، فیلم و تئاتر داده می‌شود با رعایت این موازین است، در مورد موسیقی آلبوم هایی که در خارج منتشر می‌شود شعرهایش را شورای شعر ادبی بررسی می‌کند و آهنگش را هم یک گروه موسیقی‌دان بررسی می‌کند و اجرایش را یک گروه دیگر می بیند و بعد از دیدن اجرا اجازه می دهند به صورت کنسرت اجرا شود.

 

وزیر ارشاد با اشاره به نظارت‌های این وزارتخانه در حوزه فیلم، تصریح کرد: شورای فرهیختگان که شخصیت روحانی هم در آن  حضور دارد، به‌عنوان شورای پروانه ساخت، اجازه ساخت فیلم را می دهند و بعد از اینکه فیلم  ساخته شد شورای پروانه نمایش آن را بررسی می‌کند که در صورت وجود اشکال فیلم اصلاح شود  و اگر قابل اصلاح نباشد اجازه اجرا داده نمی‌شود.

 

دولت با فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی با میلیون‌ها مخاطب موافق نیست

 

جنتی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به موضوع فیلترینگ پرداخت و گفت: ما به هر اندازه فیلتر کنیم به همان اندازه فلیتر شکن و روش های جدید برای رفع فیلتر ایجاد می شود به همین دلیل به جای این امر، فیلترینگ هوشمند طراحی و اجرایی شده و در مورد شبکه اجتماعی اینستاگرام این نوع فیلتر اعمال و تا حدود زیادی موفق عمل کرده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشورمان 9 میلیون نفر عضو شبکه وایبر و بین چهار تا چهار میلیون و 500 هزار نفر عضو سایر شبکه های اجتماعی هستند، تصریح کرد: دولت با فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی که مخاطب انبوه دارند؛ موافق نیست و این امر نیز امکان ندارد، باید بر ایجاد و توسعه شبکه‌های ملی و داخلی که میزبانی اطلاعات آنها در داخل کشور است تلاش کنیم که در این مسیر اقدامات خوبی صورت گرفته است./977/پ202/ش

ارسال نظرات