۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۴۵۵۴۸
اخبارکوتاه کاشان:

اخبار کوتاه فرهنگی از کاشان

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه کتاب کانون امام خمینی(ره) شهر برزک، برگزاری محافل قرآنی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌کاشان و دبیرستان‌ها محل خوبی برای برپایی کرسی آزاداندیشی برخی از اخبار کوتاه شهرستان کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید عبدالرضا تولیت دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر کاشان همایش قرآنی دانش آموزی ویژه دهه فجر به همت کمیته قرآن، مساجد، هیئات مذهبی و روحانیت در کانون جوانه های کاشان، وضعیت قرآنی امروز جامعه نسبت به پیش از انقلاب را غیر قابل مقایسه دانست و شاهد آن را تعداد قاریان، حافظان، مفسران و مراکز و مؤسسات قرانی دانست.

 

قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: تا قبل از سال 65 تعداد حافظان قرآن شهرستان انگشت شمار بوده اند و به 10 نفر نمی رسید در حالی که در سی و ششمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در حال حاضر بیش از یک هزار حافظ کل قرآن کریم تربیت شده اند.

 

وی افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و گسترش برنامه های قرآنی در سه دهه اخیر، دانش آموزان زیادی در رشته های مختلف قرآنی رتبه های برتر کشوری و بین‌المللی را کسب می کنند و برای میهن عزیزمان افتخار آفرینی می کنند.

 

تولیت، در ادامه نقش بی بدیل مؤسسات تخصصی قرآنی کاشان و جلسات هفتگی و خانگی را در گسترش نهضت قرآن آموزی بین آحاد جامعه مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: تقدیر و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان قرآنی می تواند مربیان قرآنی جوان را ترغیب و تشویق نماید تا با انگیزه مضاعف نسبت به پرورش استعدادهای قرآنی شهرستان اقدام کنند.

 

وی در ادامه به تشریح بیوگرافی و فعالیت های بی شمار قرآنی 5 خادم پیشکسوت فرهنگی قرآن کریم شهرستان پرداخت و آنان را استوانه های اصلی تعلیم و تعلّم قرآنی معرفی کرد.

 

در پایان این مراسم از فعالیت های قرآنی عباس خنشان، سید رضا واجدی، علی موحدپور،محمود حکیمی نژاد و اکرم نزادی در پرورش استعدادهای قرآنی کاشان در طول سی وشش سال پس از انقلاب اسلامی با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تجلیل شد.

 

کرسی های آزاد اندیشی باید از دبیرستان‌ها شروع شود

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: به منظور رشد و توسعه تفکر انتقادی دانش آموزان، کرسی های آزاد اندیشی باید از دبیرستان ها شروع شود.

 

محمود خدمتی، مدیر آموزش و پرورش کاشان در جمع مدیران مدارس متوسطه این شهرستان افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از جدی‌ترین مطالباتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره از نسل تحصیل کرده و فرهنگی داشته و باید زمینه توسعه و ترویج آن را فراهم کنیم.

 

وی افزود: جامعه توسعه یافته و پیشرفته، دستاورد پرورش نسلی است که اهل فکر کردن، تصمیم گرفتن و اندیشیدن باشد، و این تحول باید از مدرسه آغاز شود.

 

مدیر آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: یکی از ثمره های انقلاب اسلامی، آزادی و آزاد اندیشی بود و بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب، رشد اجتماعى، علمى، فکرى و فلسفى بدون آزاداندیشى امکان ندارد و این مهم, خاصیت علم است که در مدرسه باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی تاکید کرد: کرسی‌های آزاداندیشی با حضور کارشناسان و خبرگان باید به گونه ای برقرار شود که با تعبیر و تفسیر‌های نادرست مواجه نشود و بتواند در مسیر اصیل خود حرکت رو به جلو را فراهم آورد.

 

خدمتی گفت: در برگزاری کرسی های آزاداندیشی، باید تقویت مبانی ارزشی و تثبیت آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و اهداف نظام جمهوری اسلامی و نقش دانش آموزان و جامعه فرهنگیان باید در نظر گرفته شده است.

 

وی تاکید کرد: تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در مدارس به ما کمک می کند که دانش آموزان به کارکردهای اصلی آن که تولید علم و اندیشه در کشور است نزدیک تر شود و نقش خود را در این مسیر شناخته و برای آن ایفای نقش در برنامه ریزی کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: تشکیل کرسی های آزاد اندیشی باید محلی برای ظهور و بروز انسان هایی با صبر و شرح صدر باشد تا باور و بیان درفضایی سالم وصمیمی مایه تعالی وتکامل عقلانیت و خرد ورزی نوجوانان ما شود.

 

خدمتی یادآورشد: توسعه کرسی های آزاد اندیشی و ارتباط منطقی و تقویت شناخت آگاهانه دانش آموزان عنصری است که ریشه در اندیشه و تعالیم دینی ما دارد و باید این فرصت توسعه پیدا کند.

 

برگزاری محافل قرآنی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌کاشان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از برگزاری 9 محفل قرآنی با عنوان انس با قرآن انس با انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان طی ایام دهه فجر خبر داد.

 

علی مشربی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان،گفت: این محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان ممتاز ملی از 16تا 23 بهمن در 9 مسجد، مهدیه و بقعه متبرکه این شهرستان آغاز شده است.

 

 وی افزود: این محافل قرآنی به همت کانون امام علی(ع) شهر مشکات روز 16 بهمن در مهدیه این شهر،کانون منجی شهر برزک روز 17بهمن در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر، کانون نینوا خیابان مدرس کاشان روز 18 بهمن در مسجد سیدالشهدا(ع) این خیابان برگزار شده است و امروز 19بهمن نیز این محفل نورانی در زندان کاشان همن برگزار می شود.

 

 به گفته وی، محفل قرآنی کانون محمد رسول الله شهر نیاسر روز 20بهمن در مسجد جامع این شهر، کانون بقیة الله الاعظم(عج) شهر قمصر روز 21بهمن در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر، کانون خاتم النبیین کاشان روز 22بهمن در مسجد الرسول خیابان خیابان امام خمینی(ره) کاشان، کانون انصار نایب المهدی(عج) در مسجد جامع جوشقان قالی و کانون امامزاده هادی فین بزرگ در بقعه این امامزاده در روز 23 بهمن برگزار می شود.

 

برپایی نمایشگاه کتاب کانون امام خمینی(ره) شهر برزک

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان در ادامه از برپایی نمایشگاه کتاب کانون امام خمینی(ره) مسجد امام شهر برزک طی دهه فجر خبر داد و گفت: این نمایشگاه در دانشگاه پیام نور، مسجد امام خمینی(ره) و حوزه علمیه این شهر برگزار می شود.

 

مشربی،سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان یاد آورشد: مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ویژه برنامه های دهه فجر در تمامی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر و روستای کاشان با برنامه های متنوع به ویژه حضور گسترده اعضای کانون ها در راهپیمایی 22 بهمن برگزار می شود./1307/پ203/ب6

ارسال نظرات