۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۴۵۵۸۷
مسؤول بخش فرهنگی سرکنسولگری ایران در مزارشریف:

مسلمانان نگاهی مرزی و قومی به انقلاب اسلامی نداشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول خانه فرهنگ ایران در مزارشریف گفت: مسلمانان باید اختلافات جزیی را کنار گذاشته و نگاهی مرزی و قومی به انقلاب اسلامی نداشته باشند؛ بلکه همه به آن ندای توحید و ندای وحدتی که اسلام به آن دعوت کرده، لبیک بگویند.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی غلامی، مسؤول بخش فرهنگی سرکنسولگری ایران در مزارشریف، در گفت و گو با خبرگزاری «آوا» در افغانستان گفت: ندای اسلام و دعوت اسلام، یک دعوت مشترک بین همه مسلمانان است و اختصاص به ملت و گروه خاصی ندارد.
 
وی افزود: زمانی که حضرت امام خمینی (ره) از مسلمانان خواست تا برای مبارزه با استبداد و رهایی از ظلم و ستم زورگویان و جهانخواران، متحد شوند، ملت ایران پاسخ لبیک گفتند. این تنها خواست ملت ایران نبود؛ بلکه خواست همه ملت‌های مسلمان بود که از زیر یوغ استبداد بیرون آمده و حاکم سرنوشت خود باشند؛ زیرا آنچه امام به آن دعوت کرد، اسلام اصیل بود و این آرزوی همه ملت‌های مسلمان است.
 
مسؤول بخش فرهنگی سرکنسولگری ایران در مزارشریف ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به وقوع پیوست، ملت‌های مسلمان بسیاری در اقصی نقاط جهان از این پیروزی خوشحال شدند؛ در ضمن اینکه میان ملت‌های خودشان هم جرأت و قدرت مقاومت برابر خواسته‌های نامشروع پیدا کردند و زمینه آگاهی دینی بین مردم به ویژه جوانان، گسترش یافت.
 
وی با بیان اینکه 36  سال پیش، ملت بزرگ ایران خالق یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر شدند، پایه و اساس اصلی انقلاب اسلامی را دعوت به اسلام ناب و وحدت کلمه برشمرد و افزود: همین موضوع باعث شد تا همه مسایل اختلاف‌برانگیزی که از سوی دشمنان در بین مسلمانان ترویج شده بود، خنثی شود و ملت های مسلمان روز به روز به همدیگر نزدیک‌تر شوند.
 
غلامی افزود: در سال‌های اخیر یکی از پایه‌های مهم و اساسی کنفرانس‌های اسلامی که در اقصی نقاط دنیا برگزار می‌شود، انقلاب اسلامی و وحدت اسلامی است و این نشان می‌دهد که این انقلاب، منحصر به مرزهای ایران نیست؛ بلکه همه ملت‌ها اشتیاق و علاقه خودشان را به این انقلاب نشان داده‌اند و روز به روز این وحدت در میان مسلمانان بیش‌تر می‌شود.
 
مسؤول بخش فرهنگی سرکنسولگری ایران در مزارشریف با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمانان بیان کرد: یکی از توصیه‌های اسلامی این است که باید مسلمانان اختلافات جزیی را کنار گذاشته و نگاهی مرزی و قومی به انقلاب اسلامی نداشته باشند؛ بلکه همه به آن ندای توحید و ندای وحدتی که اسلام به آن دعوت کرده لبیک بگویند.
 
غلامی با اشاره به جزیی بودن موارد اختلافی میان مسلمانان افزود: وقتی که به مشترکات مذاهب اسلامی نگاه می‌کنیم، درصد بسیار ناچیزی آن هم در فرعیات اختلاف در سلیقه و اجرای دستورات وجود دارد و باقی آن وحدت و هم‌رنگی است.
 
وی همچنین تأکید با اشاره به اختلافات جزیی موجود در بین عقاید و افکار مسلمانان گفت: اگر اختلافات را نسبت به موارد مشترک بسنجیم، بسیار ناچیز بوده و قابل توجه نیست و آنچه باعث سوءاستفاده دشمن شده، استفاده از همین اختلافات ناچیز بین مسلمانان است که در بین آنان  تفرقه ایجاد می‌کنند.
 
غلامی تأکید کرد: دشمنان از وحدت مسلمانان می‌ترسند؛ چراکه اگر مسلمانان متحد باشند بسیاری از توطئه‌های دشمنان جهانخوار اسلام از بین می‌رود و منافع‌شان با خطر مواجه می‌شود، پس آنان تلاش می‌کنند که این اختلافات ناچیز و جزیی را بزرگ جلوه کنند تا ملت‌های مسلمان نتوانند به هم دیگر نزدیک شوند.

 

وی همچنین اظهار کرد: استقرار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، از اهداف والای امام خمینی (ره) بود و ایشان با مطرح کردن تئوری ولایت فقیه، نظریه‏ نوینی را در شیوه حکومت‌داری اعلام کردند و سیاست و دیانت را در هم آمیختند و با این عمل ثابت کردند که دین از سیاست جدا نیست و سیاست باید در خدمت دیانت باشد./1322/د102/ف

ارسال نظرات