۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۴۵۶۱۰

بازدید مردم تنسی آمریکا از مرکز اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی چاتانوگای از بازدید مردم تنسی آمریکا از مراکز اسلام این شهر خبر داد.
تنسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی شهر «چاتانوگا» در ایالت تنسی آمریکا دیروز درهای خود را به روی پیروان ادیان مختلف گشود تا در یک گردهمایی دوستانه در مورد دین اسلام به آنان آموزش دهد. 

 

 عبدالباسط، رییس مرکز اسلامی چاتانوگا در این برنامه که با نام «همسایه مسلمان خود را ملاقات کن» برگزار شد، برای شرکت‌کنندگان از اسلام و مسلمانان سخن گفت.

 

شرکت‌کنندگان در این برنامه در سالن ورزشی بزرگ مرکز اسلامی چاتانوگا جمع شده بودند و ضمن بحث و گفت‌وگو، پذیرایی می‌شدند.

 

همچنین نسخه‌هایی از ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و نیز یک کتابچه 50 صفحه‌ای از رایج‌ترین سؤالات در مورد اسلام و کارت‌هایی با تصاویر و توضیحات درباره نماز به آنان داده شد.

 

اعلامیه‌های متعددی نیز بر روی دیوارها نصب شده بود که در آنان به سؤالاتی مانند «اسلام چیست و مسلمان کیست؟» و «چگونه اسلام حقوق بشر را تضمین می‌کند؟» پاسخ داده شده بود.

 

در بیرون از سالن نیز معلمان محجبه، شرکت‌کنندگان را در بازدید از آکادمی اسلامی النور و مدرسه ابتدایی واقع در مرکز اسلامی چاتانوگا همراهی می‌کردند.

 

شرکت‌کنندگان در این برنامه از گروه‌ها و طبقات مختلف بودند که به دلایل مختلفی در آن شرکت کرده بودند.

 

تریشا دیلن، مدیر مرکز معنویت دانشگاه تنسی در شهر چاتانوگا در این برنامه حضور داشت زیرا یک دانشجوی مسلمان از او دعوت کرده بود تا در این برنامه شرکت کند. این دانشجو ابراز امیدواری کرده بود که روابط بین دینی میان مرکز اسلامی چاتانوگا و مرکز معنویت دانشگاه برقرار شود.

 

عده‌ای نیز از کلیسای چاتانوگا در این برنامه شرکت داشتند.

 

«همسایه مسلمان خود را ملاقات کن» امسال برای دومین بار در مرکز اسلامی چاتانوگا برگزار شد تا زمینه‌ای را برای دوستی بیشتر ادیان این منطقه فراهم کند.

 

دور اول این برنامه در تابستان 2011 برگزار شد./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات