۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۴۵۶۲۵
نماینده خبرگان رهبری:

دشمن با حربه افراط و تفریط تیشه به ریشه اسلام می‌زند/ دانشگاه فقط در اسم، اسلامی نباشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: دشمن، امروز با حربه افراط و تفریط وارد مقابله با اسلام ناب شده و از طرفی تیشه به ریشه اهل بیت می زند و از طرف دیگر هم خرافات و تحجر و قمه زنی را ترویج می کند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار شورای فرماندهی بسیج دانشجویی استان و جمعی از روسای دانشگاه‌های استان  با اشاره به تفاسیر مختلف جهاد اظهار داشت: معنای اخص جهاد یعنی مجاهده جانی و مالی. اما در بعضی از آیات به صورت مطلق آمده است طوری که فقط جهاد فی سبیل الله دیده می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جهاد و تلاش در راه خدا، مصادیق مختلفی دارد و بالاترین مجاهده این است که انسان در مقابل زمامدار ستمگر، سخن بگوید. دو مصداق روشن این جهاد، جهاد علمی و جهاد فکری در مقابل توطئه فرهنگی دشمنان است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: جهاد فرهنگی و فکری در زمان امروز به گونه ای است که فرهیختگان و مجاهدان فرهنگی با ابزارهای مختلف و متناسب با زمان به مقابله با توطئه دشمنان اسلام بپردازد. مسؤولان دانشگاه و بسیج دانشجویی در این زمینه مسؤولیت مهمی دارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: معنای دانشگاه اسلامی این نیست که فقط در ظواهر یا اسامی اسلامی باشد. اسلامی شدن دانشگاه‌ها یعنی به معنای واقعی کلمه، دانشجوی اسلامی و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرده و برنامه منسجمی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان داشته باشد.

 

وی افزود: دشمن، امروز با حربه افراط و تفریط وارد مقابله با اسلام ناب شده و از طرفی تیشه به ریشه اهل بیت می زند و از طرف دیگر هم خرافات و تحجر و قمه زنی را ترویج می کند. دانشگاه باید برای تبیین حرکت دشمن برنامه ریزی مطمئنی داشته باشد.

 

آیت الله شبستری در پایان با اشاره به وضعیت سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌ افزود: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) مقدرات کشور در دست دانشگاه‌هاست، از این رو نباید با سیاسی و باند بازی، دانشجویان را از مسائل اساسی که رشد علمی کشور است، باز داریم. البته دانشجوی سیاسی لازمه یک دانشگاه و جامعه فعال است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات