۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۴۵۶۳۶

قربانیان جنسی برخورد واتیکان با جرایم جنسی کلیسا را فریبنده توصیف کردند

خبرگزاری رسا ـ قربانیان جنسی با فریبنده خواندن برخورد واتیکان با جرایم جنسی کلیسا، خواستار مقابله جدی با کشیش‌های متخلف شدند.
پاپ
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری ان بی سی، یکی از کمیته های مشورتی پاپ برای ریشه کن کردن سوء استفاده جنسی از سوی کشیشان خبر از بررسی تحریم های جدیدی علیه کشیشان خاطی داد. کاردینال شان اومالی از بوستون و مسئول این کمیته گفت این گونه اقدامات باید برای شخص خاطی عواقبی سنگین داشته باشد.
قربانیان تجاوز جنسی کلیسا، سال هاست که واتیکان را ترغیب به مجازات بیشتر کشیشان خاطی می کنند؛ حتی اگر کشیشی به طور غیر مستقیم در پرونده تجاوز مقصر باشد. این کمیته که سال پیش تشکیل شد، در اولین جلسه خود از زمان تاسیس در حال تنظیم مقرراتی برای برخورد بیشتر با خاطیان است.
اومالی بدن، صحبت از جزئیات گفت که در این جلسه کمیته به نتایج مناسبی دست یافته است که به زودی اعمال خواهد شد.
طبق قانون فعلی کلیسا، فقط پاپ حق دارد که کشیشی را خلع کند. روز پنجشنبه، پاپ به کشیشان سراسر دنیا دستور داد که برای ریشه کن کردن سوء استفاده های جنسی در کلیسا با کمیته مذکور به صورت جدی همکاری کنند. حتی اگر این اقدامات منجر به رسوایی برای کلیسا شود.
پیتر ساندرس، عضو کمیته و یکی از قربانیان سوء استفاده جنسی گفت: " هنوز بسیاری از کشیش ها در لاک دفاعی بوده و در اکثر نقاط تعداد زیادی از آنها مورد حمایت هستند. این امر خیلی سریع باید تغییر کند."
شبکه قربانیان تجاوز کلیسا (Survivors Network of those Abused by Priests (SNAP) ) مدتی طولانی است که برای به محاکمه کشاندن کشیش ها فعالیت می کند. این شبکه صحبت های کمیته مبارز با تجاوز کلیسا را توهین آمیز و فریبنده دانست و خواستار برخورد قاطع و سریع شد.
 این گروه در ادامه گفت: " کلیسا روش های گوناگونی برای برخورد سریع با خاطیان دارد و می داند که کشیشان در چه زمانی مرتکب تجاوز شده اند و چگونه ظاهر فریبی می کنند. پاپ باید این کشیش ها را خلع کند".
گفتنی است که پاپ به تازگی دستور خلع لباس کشیشان خاطی را داده بود./847/ب902/ک
ارسال نظرات