۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۴۵۶۶۵

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ ویژه‌برنامه «بهار انقلاب» در اراک، ورود مشعل المپیاد فرهنگی، ورزشی کارگران کشور در اراک و زادگاه امام راحل، اعزام 40 نفر از فعالان کانون قائم آل محمد(عج) به مشهدمقدس، برگزاری جشن انقلاب در کانون خاتم المرسلین محله انار و روز نیروی هوایی چند خبر کوتاه از استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، ویژه‌برنامه «بهار انقلاب» در اراک، ورود مشعل المپیاد فرهنگی، ورزشی کارگران کشور در اراک، ورود مشعل المپیاد فرهنگی، ورزشی کارگران کشور در زادگاه امام راحل، اعزام 40 نفر از فعالان کانون قائم آل محمد عجل الله به مشهدمقدس، برگزاری جشن انقلاب در کانون خاتم المرسلین محله انار و روز نیروی هوایی چند خبر کوتاه ااز استان مرکزی است.

 

ویژه‌برنامه «بهار انقلاب» در اراک برگزار می‌شود

رضا میرزایی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: ویژه برنامه بهار انقلاب 21 بهمن ماه در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار می‌شود.

 

وی افزود: کتاب تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در اراک و فیلم مادرخوانده مستندی از شهدای بهزیستی استان با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد.

 

میرزایی  اظهار کرد: برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر و داستان و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

 

این مقام مسئول در پایان از تولید بروشور روایتی از انقلاب اسلامی در اراک خبر داد و یادآورشد: این بروشور که به تیراژ 4000 نسخه چاپ شده دربر گیرنده شرح اتفاقات و وقایع انقلاب در سال 57 اراک است که در راهپیمایی روز 22 بهمن بین مردم توزیع خواهد شد.

 

مشعل المپیاد فرهنگی، ورزشی کارگران کشور وارد اراک شد

مشعل المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور امروز در آیین ویژه ای در گلزار شهدای شهرستان اراک تحویل «حجت الله والایی» ورزشکار و جانباز 70 درصد شهرستان اراک شد.


حرکت نمادین این مشعل از شانزدهم بهمن ماه (همزمان با سی و ششمین ایام الله دهه مبارک فجر) از شلمچه نقطه صفر مرزی آغاز شده و با عبور از استان لرستان وارد استان مرکزی شد.


این مشعل با عبور از10 استان کشور از جمله لرستان، مرکزی، قم و تهران با شعار «از خلیج فارس تا دریای خزر» وارد استان مازندران می شود.



همچنین مسابقات المپیک کارگران کشور در 22 رشته ورزشی و با حضور 365 ورزشکار زن و یکهزار و 655 ورزشکار مرد از 31 استان کشور در استان مازندران برگزار می شود.

 

مشعل المپیاد فرهنگی، ورزشی کارگران در زادگاه امام راحل 

این مشعل هم چنین عصر امروز با استقبال مسوولان محلی و اقشار مختلف مردم به ویژه ورزشکاران وارد شهرستان خمین - زادگاه امام راحل - شد.

 

مراسم استقبال از مشعل المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشوراز شهرک صنعتی خمین آغاز شد و تعدادی از موتورسواران ، دوچرخه سواران و ورزمی کاران این مشعل را تا میدان انقلاب حمل کردند.

 

در میدان اصلی شهرخمین ، مشعل تحویل تحویل جانباز 70درصد 'نقی کمانی ' شد واین جانباز ورزشکارهمراه با اقشار مختلف مردم مشعل را به بیت تاریخی حضرت امام ( ره ) بردند تا از آن جا به استان قم منتقل شود.

 

اعزام 40 نفر از فعالان کانون قائم آل محمد عجل الله به مشهدمقدس

به مناسبت دهه فجر شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد عجل الله مسجد قائم آل محمد عجل الله اراک اقدام به اعزام 40 نفر از فعالان این کانون به اردوی زیارتی مشهد مقدس می نماید.

 

این 40 نفردر زمینه های حضور در نمازهای جماعت، انجام و شرکت در فعالیت های فرهنگی، شرکت در مسابقات مختلف و کسب رتبه و اخلاق به عنوان فعال و برترین های کانون معرفی شدند که در روز 28بهمن به مشهد مقدس و زیارت هشتمین امام شیعیان مشرف می شوند.

 

همچنین به 5 نفر از برگزیدگان مسابقه زندگینامه شهدا که به مناسبت دهه فجر در کانون برگزار شد در جشن انقلاب در شب 22بهمن جوایزی اهدا می شود.

 

برگزاری جشن انقلاب در کانون خاتم المرسلین محله انار

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم جشن انقلاب در کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین مسجد صاحب الزمان عجل الله محله انار کمیجان برگزار شد.

 

در این مراسم جشن که با سخنرانی حجت الاسلام رضا صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان در خصوص دهه فجر و چگونگی به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی همراه بود گروه سرود لاله های سرخ به اجرای برنامه پرداختند.

 

همچنین طی این مراسم جشن به 32 نفر از فعالان کانون و برگزیدگان مسابقات نقاشی جوایزی اهدا شد.

 

روز نیروی هوایی، صف‌شکنی عظیمی در تاریخ انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام سید محمدصادق قادری، رئیس عقیدتی - سیاسی مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی اراک امروز، 19 بهمن در محفل انس با قرآن در این مرکز برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران طعم عزت و سربلندی را به تمامی ملت ایران چشاند.

 

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: 19 بهمن روز نیروی هوایی یک صف‌شکنی عظیمی در تاریخی انقلاب اسلامی و نشانی زرین در تاریخ ارتش سرافراز است.

 

قادری اضافه کرد: جریان باطل قدرت و حیات خود را از جریان حق می‌گیرد و جریان باطل فناپذیر و نابودشدنی است به تدریج حق بر باطل پیروز می‌شود که این وعده خداوند متعال است.

 

این مقام مسئول در پایان، خاطرنشان کرد: باطل برخلاف ظاهر و زیبایش درونش خالی و پوچ است و به سمت زوال و نابودی حرکت می‌کند، اظهار امیدواری کرد با ظهور امام عصر(عج) باطل برای همیشه از بین خواهد رفت. /842/پ203/ب6

ارسال نظرات