۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۴۵۷۰۹
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

ارکان اقتدار نظام مردم و اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر رضوی با اشاره به پشتیبانی همیشگی ملت ایران از انقلاب و نظام، مهم ترین عوامل و ارکان اقتدار و صلابت ایران را مردم و اسلام بیان کرد.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته، در ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر حرم مطهر رضوی با بیان این که امروز پس از 36 سال از گذشت انقلاب ملت ایران وارث شاخصه های انقلاب است، اظهار کرد: امروز ملت ایران هم در عرصه سیاسی، هم در برابر تحریم ها و در دفاع مقدس تکیه گاه انقلاب بوده است، ملت ایران در برابر آشوب ها و فتنه های 88 ایستادند، همیشه در پای صدوق های رأی حاضر بودند، ملت ایران حماسه 24 خرداد 92 را خلق کردند و ملت ایران است که نهادهای سیاسی کشور را تشکیل می دهند؛ امروز نیز انقلاب اسلامی تکیه گاهش ملت ایران است.


وی تصریح کرد: سایر ملت های مستضعف دنیای اسلام امروز در سایه اندیشه، تفکر امام و آرمان های انقلاب در کنار ملت ایران هستند و از آرمان های اسلامی پشتیبانی می کنند.


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان این که امروز مقاومت اسلامی در منطقه در کنار ملت ایران است، ابراز کرد: امروز انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده و مبدل به یک اندیشه پرثمر و مفید شده که به جهان راه یافته است؛ شعارهای مردم یمن و عراق همان شعارهای ملت ایران در برابر آمریکا بود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر یکپارچگی و اتحاد مردم در کنار رهبری مدبر نبود ایران از چنین قدرت سیاسی برخوردار نمی بود امروز نیز هیچ قدرت خارجی به پای قدرت ایران نمی رسد، مگر قدرتی که استقلال سیاسی ملت خویش را باور داشته باشد.


حکومت اسلامی در سایه رهبری صالح


وی مهم ترین عوامل اقتدار ایران را مردم و اسلام بیان کرد و افزود: اسلامیّت نظام با وجود فقیهی صالح، مدیر و مدّبر در رأس هرم سیاسی کشور قابل تعریف است که به نظام ما هویت اسلامی و دینی بخشیده است زیرا جمهوری «اسلامی» بودن تنها در نام نمی گنجد.


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار کرد: نشانه اسلامی بودن نظام ما وجود رهبری صالح به عنوان محور نظام است که «رهبری صالح» را امام رضا(ع) در عیون الاخبار تعریف کرده اند: خدای متعال پیامبرش را ملکوت دعوت نکرد مگر آنکه دین را کامل کند؛ قرآن کریم بر او نازل و امامت و رهبری امت پس از ایشان را مشخص شد.


به گفته وی حقیقت دین موضوع رهبری و زعامت مورد نظر پیامبر اکرم(ص) است که بدون آن تمام اعمال عبادی انسان بی روح است.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) دعوت خداوند را لبیک نگفتند مگر آن که آموزه های دین را تبیین و پس رهبر جامعه را مشخص کردند؛ حضرت امیرمؤمنان علی(ع) را در جایگاه رهبری معرفی کردند، مقام حضرت علی(ع) بر مردم امامت و خلافت خدای متعای روی زمین و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز وارث آن بودند.


وی با اشاره به این که جایگاه رهبری موجب سازمان یافتن اقتدار و عزّت مسلمانان می شود، ابراز کرد: امامت و رهبری دنیای اسلام را اصلاح می کند و به آن عزت می بخشد ممکن است مردم با وجود اعمالی چون نماز، روزه، حج و زکات عزیز نباشند.

ایران نماد امنیت


نایب رییس مجلس ادامه داد: مسلمانانی که تحت قیومت معاویه، بنی امیه و بنی عباس قرار گرفتند عزیز نبودند کما اینکه برخی در زمان خلافت معاویه نماز هم می خوانند، در 200 سال اخیر نیز ملت ما مسلمان با حکم رانی پادشاهان خائنی بیش از  50 درصد خاک ایران تجزیه شد و سرمایه های ایران به باد رفت و این چنین ذلیل شد.


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ابراز کرد: اگر حکومت اسلامی دینی در ایران در سایه رهبری صالح نبود ایران به عنوان نماد امنیت شناخته نمی شد؛ این قدرت سیاسی در منطقه را نداشت، به موفقیت های فرهنگی و علمی دست پیدا نمی کرد.

چشم پوشی از خطاهای مسؤولان


وی با بیان این که امروز چنین صلابت و اقتدار علمی با توجه به ارزش های اسلامی به دست آمده است، خواستار شد: به خطاهای مسؤولان نظام نگاه و توجه نکنید بلکه به اسلام و رهبری عالی قدر نظام  بنگرید که به صداقت، راستی، علم گرایی، وفای به عهد، مهرورزی نسبت به مسلمانان، ادب و  ثبات قدم آراسته است و عزت بیشتری به نظام می بخشد.


حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید بر تلاش برای پررنگ تر شدن اسلام در کشور گفت: مسؤولان خدمتگزار مردم هستند، دغدغه خود را برای مردم بیشتر کنند و برای مردمی تر و اسلامی تر شدن نظام به عنوان دو رکن اساسی تلاش کنیم./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات