۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۴۵۸۸۹
مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد اصفهان:

تخت فولاد سرزمینی مقدس با قدمت تاریخی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد اصفهان مدفونین این مجموعه را بیش از 2000 نفر دانست و گفت: در باب عظمت این مجموعه عظیم، مرحوم نخودکی اصفهانی گفته است «بعد از قبرستان وادی السلام نجف اشرف، هیچ سرزمینی به عظمت و بزرگی تخنت فولاد اصفهان نمی رسد».
تخت فولاد اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام منوچهر مهروی پور، مدیر مجموعه تخت فولاد اصفهان بعد از ظهر امروز در سالن گلستان شهدای اصفهان و در جمع خواران مداح، با بیان خصوصیات تاریخی تخت فولاد گفت: تخت فولاد زمینی قدسی است که دارای قدمت تاریخی بلند مدت قبل از اسلام است.

 

وی با بیان پیشینه تاریخی این مجموعه تاریخی مذهبی ابراز داشت: بسیاری از چهره های مذهبی و فرهنگی در این مجموعه فرهنگی آرمیده اند که از این افراد شاخص می توان به پیامبران الهی اشاره کرد.

 

مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد اصفهان مدفونین این مجموعه را بیش از 2000 نفر دانست و گفت: در باب عظمت این مجموعه عظیم، مرحوم نخودکی اصفهانی گفته است «بعد از قبرستان وادی السلام نجف اشرف، هیچ سرزمینی به عظمت و بزرگی تخنت فولاد اصفهان نمی رسد».

 

حجت الاسلام  مهروی پور با بیان حضور بزرگان کشور مثل رهبر معظم انقلاب در عظمت این مجموعه ابراز داشت: در سفر اخیر معظم له ایشان چندین ساعت از وقتشان را به زیارت این مجموعه اختصاص دادند و این گواه از بزرگی و عظمت این مجموعه فرهنگی مذهبی است.

 

وی با بیان این که کتاب معرفی نامه تخت فولاد را سال گذشته خدمت رهبر انقلاب تقدیم کرده اند و ایشان با بیان این نکته که «بنده چندین سال منتظر چاپ این کتاب بودم» گفت: جوانان باید با الگوپذیری از بزرگان دین نسبت به شناخت این مجموعه اهتمام ویژه ای دهند.

 

مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد با اشاره به ویژگی های معنوی این مجموعه ابراز داشت: در این مجموعه چله خانه ای وجود دارد که محل عبادت و ریاضت بزرگانی مثل شیخ بهایی بوده است.

 

حجت الاسلام  مهروی پور گفت: در سال های اخیر با فعالیت های عمرانی فضایی با امنیت کامل برای استفاده عموم مردم فراهم شده که هم اکنون آماده بهره برداری و استفاده مردم است.

 

وی در پایان با بیان این که یکی از چهره های مدفون در این مجموعه بانو امین هستند، گفت: در این مجموعه محلی با نام این بانوی مجتهده برای استفاده خواهران فراهم شده است./939/پ202/ب6

ارسال نظرات