۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۴۶۰۷۱
از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور؛

امام جمعه جدید سنخواست در خراسان شمالی منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ طی حکمی از سوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام محمدجواد سعیدی فیض آباد به عنوان امام جمعه جدید شهر سنخواست در استان خراسان شمالی منصوب شد.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی، حجت الاسلام محمدجواد سعیدی فیض آباد را به عنوان امام جمعه جدید بخش سنخواست از توابع شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی منصوب کرد.

 

حجت الاسلام سعیدی فیض آباد جایگزین حجت الاسلام حیدرعلی یوسف زاده، امام جمعه سابق سنخواست شده که چند روز پیش به عنوان امام جمعه جدید شهرستان خوشاب در استان خراسان رضوی معارفه شد.

 

در حکم حجت الاسلام والمسلمین تقوی خطاب به حجت الاسلام سعیدی فیض آباد، امام جمعه جدید سنخواست ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام حیدرعلی یوسف زاده، امام جمعه سابق این شهر، آمده است: بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و تأیید حضرت آقایان علماء اعلام ایدهم الله تعالی، جنابعالی از طرف مقام معظم ولی فقیه، حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی به سمت امام جمعه بخش سنخواست به مدت سه سال منصوب می شوید.

 

در ادامه این حکم اظهار امیدواری شده است که حجت الاسلام سعیدی ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و ضمن دعوت به وحدت و همبستگی، آنها را از تفرقه و اختلاف برحذر دارد.

 

این حکم می افزاید: امید است روحانیان معظم، اهالی محترم و ارگان ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته و همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه تر نماز جمعه در محل داشته باشند.

 

گفتنی است، بخش سنخواست شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی به مرکزیت شهر سنخواست حدود هشت هزار نفر جمعیت دارد، شهر سنخواست مرکز این بخش نیز با پنج هزار نفر جمعیتدر فاصله 65 کیلومتری جنوب غربی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

 

حجت الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ضمن تأیید انتصاب امام جمعه جدید شهر سنخواست، اظهار کرد: در حال حاضر نماز باصلابت جمعه در 15 شهر از 22 شهر استان اقامه می شود.

 

وی اضافه کرد: افزون بر این تعداد اکنون چهار شهر دیگر در استان خراسان شمالی شامل حصار گرمخان در بجنورد، غلامان در شهرستان راز و جرگلان، لوجلی در شیروان و چناران شهر در بجنورد هم متقاضی برگزاری نماز جمعه هستند که برای این شهرها و مناطق نیز پیش بینی ها برای برگزاری نماز جمعه و معرفی امام جمعه صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام عابدینی در ادامه با اشاره به این که به طور میانگین هر هفته 20 درصد جمعیت شهرهای محل برگزاری نماز جمعه در استان در نماز جمعه شرکت می کنند، اظهار کرد: اکنون بیش از هزار و 100 خواهر و برادر در ستادهای نماز جمعه استان خراسان شمالی عضو بوده و فعالیت می کنند.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با جمعیت 911 هزار نفری هشت شهرستان و 22 شهر دارد که 52 درصد جمعیت آن در شهرها و مابقی در مناطق روستایی سکونت دارند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات