۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۴۶۰۷۶

رسوایی ولیعهد بحرین در بزرگترین فساد مالی

خبرگزاری رسا ـ اسناد بزرگترین عملیات فساد مالی بانک انگلیسی «HSBC» شعبه سوئیس، نقش ولیعهد بحرین در این فساد مالی را فاش کرد.
سلمان بن حمد آل خليفه ولي‌عهد بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انتشار بخش‌هایی از اسناد فاش شده بزرگترین عملیات پولشویی و فرار از مالیات تاریخ، نقش ولیعهد بحرین در این فساد مالی فاش شد. این اسناد از فساد مالی بزرگ بانک HSBC شعبه سوییس پرده برداشت.

 

اسناد فاش شده نشان می‌دهد که شماری از شخصیت‌های مشهور بین‌المللی از جمله پادشاهان و شاهزادگان و سران کشورها در این فساد مالی دست داشتند.

 

طبق این اسناد سلمان بن حمد آل‌خلیفه ولیعهد بحرین، تحت عنوان سهامدار دو شرکت، در این بانک 12 حساب با موجودی 21 میلیون دلار (تا سال 2007)  داشته است.

 

اسناد فاش شده شعبه سوییس بانک HSBC مربوط به 30 هزار حساب بانکی با موجودی 120 میلیارد دلار آمریکایی است. این اسناد مربوط به سال‌های 2005 تا 2007 است.

 

عامل افشای اسناد مزبور فردی به نام آروه والسانی، کارمند سابق بانک مزبور است. پلیس سوییس در دسامبر 2008 این جوان 36 ساله را به اتهام سرقت اسناد بانک HSBC انگلیس شعبه سوییس بازداشت کرد اما او موفق به فرار از این کشور شد و اکنون از بیم دستگیری از جایی به جای دیگر نقل مکان می‌کند./994/ب102/د

ارسال نظرات