۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۴۶۱۴۹
وزیر اوقاف مصر:

اقدامات تکفیری‎ها در تناقض با دستورات اسلام است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر اقدامات جریان‎های تکفیری را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت که فعالیت‎ تکفیری‎ها در تناقض با دستورات اسلام است.
مختار جمعه وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، امروز طی بیانیه‎ای اقدامات جریان‎های تروریستی را محکوم کرد و افزود که افکار تکفیری جریان‎های تروریستی عامل کشتار انسان‎های بی‎گناه است. تکفیری‎ها با افکار انحرافی خود درپی انحراف نوجوانان و جوانان هستند. مردم مصر باید با هر وسیله‎ای به مبارزه با آنان بپردازند.


وزیر اوقاف مصر تصریح کرد: تکفیری‎ها درحالی با نام اسلام، حضرت محمد (ص) و اصحاب وی به اقدامات جنایتکارانه می‎پردازند که هیچ بوی از اسلام نبرده‎اند و پایبند به این دین مبین نیستند.


وی اعضای جریان‎های تروریستی را گمراه توصیف کرد و گفت: کسانی که مسیر کشتار را به جای کمک به انسان‎های بی‎گناه درپیش گرفته‎اند به طور قطع در گمراهی قدم بر می‎دارند. آنان درحالی با غرور خود را طی عملیات‎های انتحاری به قتل می‎رسانند که با دروغ پردازی سران جریان‎های تکفیری در گمراهی زندگی می‎کردند.


محمد مختار، اسلام را دین صلح خواند و خاطرنشان ساخت: کشتار و قلع و قمع در دین مبین اسلام جایگاهی ندارد. اسلام دین رحمت، مهربانی و صلح است.


وی افکار تکفیری‎ها را در تناقض با دستورات اسلام دانست و ادامه داد: اسلام بر پایه اخلاق استوار و با هرگونه کشتار و تخریب مخالف است. این دین الهی همچنین برای  ساخت و ساز بسیار ارزش قائل است./994/ب904/د

ارسال نظرات