۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۴۶۱۶۹
در سالروز حماسه 21 بهمن 57 همدان؛

مراسم تجلیل مردمی از مقام شهید مدنی در همدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت سالروز حماسه مردم همدان در 21 بهمن سال 57 و فعالیت‌های شاخص شهید آیت‌الله مدنی در برگزاری این حماسه بزرگ، مراسمی با حضور اقشار مختلف در همدان برگزار شد.
شهيد مدني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، به مناسبت سالروز حماسه مردم همدان در 21 بهمن سال 57 و فعالیت‌های شاخص شهید آیت‌الله مدنی در برگزاری این حماسه بزرگ، مراسمی با حضور اقشار مختلف در همدان برگزار شد.


آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم گفت: شهید مدنی با شناخت ویژگی‌ها و شخصیت امام خمینی(ره) توانست مردم همدان را به درستی در مسیر انقلاب اسلامی هدایت کند و فعالیت‌های ارزنده خود را به انقلاب و اسلام عرضه کند.


وی افزود: آیت‌الله شهید مدنی به یقین جزو برترین شهدای انقلاب بودند، این شهید والا مقام به درستی حقیقت امام خمینی(ره) را شناخته و فانی در امام راحل بود خدمات ارزنده ایشان به اسلام و انقلاب ناشی از همین شناخت بود و با رفتار خالصانه خود باعث شد تا خود را قلوب مردم انقلابی همدان جای کند و سکان انقلاب را در همدان به دست بگیرد.


امام جمعه همدان تصریح کرد: حرکت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدای انقلاب نباید فراموش شود و بلکه باید با تبیین زوایای مختلف انقلاب اسلامی آگاه‌های لازم به عموم مردم داده شود تا خود را در تاریخ و سرنوشت کشور سهیم بدانند.


نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شهید مدنی از سال 42 با سکونت در شهر همدان مبارزات انقلابی را علیه رژیم ستم شاهی با هدایت درست و صحیح مردم این شهر آغاز کرد و در 21 بهمن ماه 57 نیز با حرکت انقلابی سازمان یافته با تأسی از فرامین امام راحل زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را مهیا کرد.


شایان ذکر است، حماسه جلوگیری از حرکت ستون زرهی لشکر 81 ارتش کرمانشاه که برای سرکوب کردن حرکت انقلابی مردم تهران عازم پایتخت بودند، در 21 بهمن 1357 از سوی مردم انقلابی همدان و با محوریت آیت‌الله مدنی، به وقوع  پیوست و در این حماسه مردم همدان به رهبری شهید آیت الله مدنی توانستند این مخالفان را متوقف کنند.


در این حرکت انقلابی که با رهبری شهید مدنی آغاز شد مردم از شهرهای همدان، بهار و مریانج همگام با هم خود را به مسیر جاده کرمانشاه رسانده و با ایجاد موانع از حرکت ستون زرهی جلوگیری کردند و این حرکت انقلابی مردم همدان در پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن سال 57 نقش مؤثر ایفا کرد.


در این راستا به منظور تجلیل از فعالیت‌های شاخص شهید مدنی در وقوع این حماسه انقلابی امروز با حضور مسؤولان استان، روحانیت و اقشار مختلف مردم همدان مراسمی در بیت آیت‌الله شهید مدنی برگزار شد./967/پ203/ب6

ارسال نظرات