۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۴۶۱۷۹
آیت الله قبلان در دیدار با کشیش مسیحی تأکید کرد؛

رهبران دینی باید منابع اصیل مذهبی را به پیروان ادیان مختلف معرفی کنند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان تأکید کرد که رهبران دینی باید پیروان ادیان و مذاهب مختلف را از منابع اصیل و ناب مذهبی مطلع کنند.
آيت الله عبدالامير قبلان، نايب رييس مجلس اعلاي شيعيان لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در دیدار با فادی ضو، کشیش مسیحی و رییس موسسه ادیان لبنان بر لزوم تقویت تعاون و همکاری بین مسیحیان و مسلمانان برای مقابله با افراط گرایی تأکید کرد و گفت: همزیستی مسالمت آمیز در لبنان به تقویت رابطه مسلمانان با مسیحیان بستگی دارد.

 

وی افزود: رهبران و شخصیت‌های دینی باید نقشه راهی را تهیه کنند که به واسطه آن، پیروان ادیان و مذاهب خود دین خود را از منابع اصیل و ناب تهیه کنند.

 

این عالم لبنانی مقابله با فتنه های مذهبی را از مهم ترین وظیفه علما و نخبگان دینی دانست و اظهار داشت: بر همگان ضروری است که با تصحیح اشتباهات گذشته، مرحله جدیدی را برای منطقه رقم بزنند. به همین دلیل است که ما در لبنان نباید تفاوتی بین مسیحیان، اهل سنت، شیعیان و درزی‌ها قائل باشیم و همه را به یک چشم نگاه کنیم.

 

آیت الله قبلان خاطرنشان کرد: شخصیت‌های دینی باید نمونه بارز اصلاح و صلح باشند و با عملکرد و رفتارشان الگوی مناسبی از دین را به همگان معرفی کنند./983/ب903/ک

ارسال نظرات