۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۴۶۳۱۲
نوبخت در رشت:

جهان قدرت هسته ای صلح آمیز ایران اسلامی را در ک کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به این که امروز جهان قدرت هسته ای ایران که قدرتی صلح آمیز است را در ک کرده است، افزود: نه تنها در دل اتم نفوذ کردیم چهارمین ماهواره فجر انقلاب را به آسمان پرتاب کردیم و این با پایداری ملت به دست آمد.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، محمد باقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور امروز در اجتماع مردم گیلان در راهپیمایی 22 بهمن با بیان این که هر سال با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی فراهم می شود تا نسبت به دستاورد های این انقلاب که با بنیانگذاری امام و رهبری مقام معظم رهبری انجام شد مروری بر آنچه در این 36سال بر ما گذشت را داشته باشیم، اظهار داشت: این رخداد بزرگ اجتماعی از دو منظر تاریخی و فلسفه تاریخی فابل بررسی است.

 

معاون راهبردی رییس جمهور، با اشاره به این که  از نگاه تاریخی مروری بر رویدادهای که رخ داد و در فلسفه تاریخ به چرایی این اتفاقات متمر کز می شویم، افزود:بعد از 36 سال همچنان توفنده و با انگیزه به ویژه همشهریان گیلانی بر آرمان های انقلاب پا فشاری می کنند.

 

نوبخت با تصریح بر این که  چهره های جوانی که نسل سوم انقلاب را تشکیل می دهند در راهپیمای گیلان بسیار مشاهده کردم، گفت: آنچه نسل اول و دوم انجام داد دست بود یا نه  سؤال نسل سوم است و وقتی علی اکبر در کنار امام حسین(ع) قرار گفت از پدر سؤال کرد آیا ما حق هستیم و امام حسین(ع) پاسخ داد ما حق هستیم و امروز این حق برای نسل سوم است که ما از این سؤوال را داشته باشد که با وجود آلامی که بر ملت گذاشت آیا ما حق هستیم.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به این که ملت عاشق  اهل بیت(ع) در 36 سال گذشته باتوجه به اینکه رژیم وابسته به شاهنشاهی را اصلاً قبول نداشت ، خاطرنشان کرد: مردم با بیان نه شرقی و نه غربی نشان دادند به گروه های وابسته به غرب که در رأس آن آمریکا و نه در ارتباط با شرق که رأس آن شوری علاقه ندارند و می خواهند اسلام را انتخاب کنند.

 

وی با تاکید بر این که مردم امام را انتخاب کردند و هموراه رهبری امام را پذیرفتند، ام امام برای تشکیل نظام جمهوری اسلامی از مردم نظر خواهی مسقیم کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم انقلاب ما یک خواست ملی بود و مردم امام را انتخاب کردند و نظام اسلامی را فریاد زدند باز امام صندوق ها را به پا کردند و مردم تک به تک با رأی خود اعلام کردند که ما جمهموری اسلامی را می خواهیم این نظام با اصل مردم سالاری بنا شد.

 

نوبخت گفـت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک عده از وابستگاه شرق و غرب در ادارت حاضر نشدند هر چند که اندک بودند، اما انسان های زبان درازی بودند و تلاش کردند اردات ما را به آشوب بکشند، اما با حضور مردم و فعالیت جریان انقلابی و سیاسی این فتنه فروکش کردند.

 

معاون رییس جمور با اشاره به این که دشمنان انقلاب تلاش کردند شخصیت های وفادار به انقلاب را ترور کنند افزود: استاندار گیلان اعلام کرد ما هر روز غسل شهادت می کنیم و انصاری ترور شد.

 

وی با تاکید بر این که استکبار ابتدا ترورها را از مغز انقلاب آغاز کرد، تصریح کرد: شهید مطهری و مفتح مغزهای انقلاب بودند و و بعد ائمه جمعه را ترور کردند و استکبار اعلام کرد زمانی که این ها را ترور می کردیم داشتیم زبان انقلاب را ترور می کردیم و دشمنان به فکر خود می خواستند زبان انقلاب برای را قطع کنند.

 

نوبخت با تصریح بر این که دشمنان انقلاب با ترور باهنر و رجایی  گفتند دست انقلاب را قطع کنیم و دیدن انقلاب حرکت می کند، خاطرنشان کرد: در مرحله بعد افراد حزب الهی را ترور کردند و گفتند می خواهیم سر انگشتان انقلاب را ترور کنیم.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: بعد جنگ تحمیلی را به راه انداختند در این مرحله مردم پای صحنه آمدند و مردم و  جوانان ما حاضر شدند و جوانان گیلان وارد صحنه شدند و بدون آمادگی روانه جبهه شدند و شهدا رفتند و نسل سوم بدانید چرا اینجا را که من سخنرانی می کنم می گویند شهدای پل ذهاب چون نخستین حرکت به سمت جبهه ها  انجام شد و این میدان به نام شهدای ذهاب معرفی شد.

 

نوبخت با بیان این که هشت سال پنجه در پنجه کسانی که نمی خواستند بفهمند این ملت نظامی اسلامی را انتخاب کردند جنگ کردیم، تصریح کرد: باز بعد از هشت سال ناموفق شدند و آتش بس پذیرفته شد.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: خدا وعده کرد و همان کسی که صدام را علیه ما تجهیز کرد طناب اعدام را به گردن آن انداخت.

 

معاون رییس جمهور با تصریح بر این که بعد از این توطئه ها حلقه دیگر محاصره اقتصادی بود که هر روز تنگ تر می شد، گفت: در سال 57 حتی روستاهای روبروی فرودگاه رشت فاقد برق بود و روستاییان ما می دانند در چه شرایطی انقلاب آغاز شد و جنگ بر ما تحمیل شد ولی بعد از جنگ انقلاب در عرصه عمران و سازندگی آغاز شد.

 

سربازان ما در عرصه دیپلماسی از حق مردم کوتاه نمی آیند

نوبخت تصریح کرد: ای مردم بدانید با همه این شرایط این ایرانیان بودند که در دل کوچکترین ذره اتم نفوذ کردند و به یقین انرزی هسته ای حق مسلم ماست و هیچ گروه مذاکره کننده ای نمی تواند بدون چار چوب مقام معظم رهبری که به عنوان فصل الخطاب انجام دهد و ما موظف هستیم همان طور که سپاه دلیر و بسیج سرافراز و نیروهای مسلح آماده ما اجاز نمی دهند دشمن به یک ره از خاک ما وارد شود سربازان ما در عرصه دیپلماسی همان وظیفه را دارند.

 

جهان قدرت هسته ای صلح آمیز ایران را در ک کرده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به این که  امروز جهان قدرت هسته ای ایران که قدرتی صلح آمیز است را در ک کرده است، افزود: نه تنها در دل اتم نفوذ کردیم چهارمین ماهواره فجر انقلاب را به آسمان پرتاب کردیم و این با پایداری ملت به دست آمد.

 

امروز همه ژنرال های جهان نگاه می کنند که قاسم سلیمانی به کدام سمت حرکت می کند
 

نوبخت با تصریح بر این که  ما امروز از دانشی برخورداریم که هیچ کشوری در منطقه برخوردار نیست، گفت: امروز اعتلاف بزرگ به این نتیجه رسیده است که امکان مبارزه با داعش بدون ایران امکان ندارد و ما نیاز نداریم در چار چوب یک ائتلاف خود ساخته شرکت کنیم امروز همه ژنرال های جهان نگاه می کنند که قاسم سلیمانی به کدام سمت حرکت می کند.

 

وی گفت: امروز مردم یمن همان شعاری را که ملت ایران 36 سال سردادن را یر می دهد و رژیم آمریکایی عبدالله صالح را کنار زدند و امروز مردم سوریه امروز با حمایت ایران که اعلام کرد این مردم سوریه نیستند که با بشار اسد می جنگند بلکه تروریست های صادراتی هستند به آرامش دست یافته اند.

 

امروز همسایگان ما به این نتیجه  رسیده اندکه جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ است

 

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: امروز همسایگانی که برای کاهش نفوذ ایران در منطقه تلاش می کردند به این نتیجه رسیده اند که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ است.

 

برنامه مناسب در صورت  شکست مذاکرات برای پیشرفت و توسعه کشور داریم

 

نوبخت افزود: حضور شما یک الگوی بزرگ برای تیم مذاکره کننده است، اما بدانند که این ملت برای حق خود پشتیبان است و ما حلقه تنگ محاصره را از بین خواهیم برد و اگر به دلیل زیاده خواهی های استکبار جهانی موفق نشدیم و مذاکرات شکست خورد من به عنوان مسئول برنامه ریزی کشور اعلام می کنم ما برنامه مناسب با وجود شکست مذاکرات برای پیشرفت و توسعه کشور را هم به خوبی داریم.

 

وی با تاکید بر این که ما خدا را داریم همان خدایی که ر عرصه های مختلف ما را یاری کرد، گفت: اما راه خدایی مشکلات هم دارد و نباید بادیدن سختی نا امید شویم و این پیام خدا است.

 

اسرائیل در مقابل قدرت ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به روزی که جوانان گیلان با لباس نااماده راهی جببه ها شدند، افزود: قدرت نظامی امروز را با آن روزها مقایسه کنید با دیدن نمایشگاه اختصاصی سپاه متوجه شدم این اسرائیلی که در کشورهای عربی گردن کشی می کند رژیم صهیونیستی در مقابل قدرت ما هیچ غلطی نمی تواند بکند چون می داند اگر دست از پا خطا کند از زمین و آسمان گنبد آهنینش بر سرش فرود می آید و این امکانات و ظرفیت ها در حکومت اسلامی با حمایت مردم حاصل شد./1318/پ201/ب1

ارسال نظرات