۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۴۶۴۲۲
حجت‌الاسلام مؤمنی:

حفظ نظام اسلامی به عنوان یک امانت الهی لازم است

خبرگزاری رسا ـ خطیب حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که فرمودند «کسی که امانت دار نباشد، ایمان ندارد» گفت: نظام اسلامی حاصل تلاش ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگوار و نیز دست رنج عده بسیاری از مؤمنان است که به دست ما به امانت رسیده و باید در برابر آن امانت داری کنیم.
مؤمني سيد حسين حجت الاسلام سيدحسين مؤمني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، خطیب حوزه علمیه قم شب گذشته در سلسله نشست‏های جشن انقلاب که به همت شورای فرهنگی تبلیغات دفتر امام جمعه پردیسان و هیأت محبان اهل‌بیت(ع) در مسجد فاطمه زهرا(س) شهرک پردیسان قم برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌هایی که روایات ائمه اطهار(ع) نسبت به آن سفارش بسیاری به مؤمنان کرده‌اند، امانت داری است.

 

وی با بیان این‌که امانت و امانت‌داری مصادیق متعددی دارد، اظهار داشت: حضرت امیرمؤمنان علی(ع) می‌فرمایند نسبت به کسی که چیزی را به امانت سپرده، چنان امانت دار باشید که اگر آن فرد به شما خیانت هم کرد، مالش را حفظ کنید.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام علی(ع) در روایتی می‌فرمایند، کسی که امانت دار نباشد، ایمان ندارد؛ همچنین امام صادق(ع) می‌فرمایند به رکوع طولانی و اعمال عبادی افراد نگاه نکنید، بلکه نسبت به راستگویی و امانت داری او به جست‌وجو بپردازید.

 

وی با اشاره به اقسام امانت داری خاطرنشان کرد: امانت یا میان انسان و خدا، یا میان انسان و دیگران و یا میان فرد و خودش تحقق می‌یابد؛ اعضای بدن و نعمت‌های الهی، امانت خداوند متعال در دست انسان‌ها است.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان این‌که نظام اسلامی امانت الهی در دست شیعیان است، گفت: نظام جمهوری اسلامی نتیجه زحمات ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگوار ما است که پس از صدها سال به نتیجه رسید.

 

وی با بیان این‌که حضرت امام خمینی(ره) تمام اعتبار انقلاب را در اسلامی بودن آن می‌دانست، تصریح کرد: کسی که جمهوریت را از اسلامی بودن جدا می‌کند، فاقد شعور انسانی است؛ زیرا این نظام بدون اسلامیت از اعتبار می‌افتد.

 

خطیب حوزه علمیه قم تأکید کرد: روایتی وجود دارد که مرحوم مجلسی در مورد آن می‌فرماید این حدیث به هیچ وجه قابل خدشه نیست؛ در این روایت ویژگی‌هایی را درباره قیام کنندگان پیش از ظهور بیان کرده و رهبریت آن را به مردی از قم نسبت می‌دهد.

 

وی عنوان کرد: چنانچه انسان به خداوند متعال باور داشته باشد، خدای متعال قلوب مردم را به سمت او معطوف می‌کند؛ از این رو در روایت نامبرده می‌گوید مردی از قم قیام خواهد کرد که مردم را به خدای حق متعال دعوت کرده و قلوب مردم را به سوی خود می‌کشاند.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی اضافه کرد: امام خمینی(ره) درس اقتصاد و سیاست نخوانده بود اما در تمام امور اقتصادی و سیاسی خبره بود چراکه به پروردگار متعال باور یقینی داشت.

 

وی افزود: هر که در ایام انقلاب اسلامی به دور امام خمینی(ره) جمع شد، به سبب باور ایشان به خدای متعال بود؛ این عده چنان محکم بودند که هیچ تهدید و تحقیری آنان را از مسیرشان منحرف نکرد همان‌طور که در روایت بالا آمده است که یاران آن مرد، همچون آهن مستحکم هستند.

 

خطیب حوزه علمیه قم یادآور شد: امام حسین(ع) ابراز ننگ می‌کرد که با یزید به مذاکره نشسته و دست سازش با او بدهد؛ افرادی که دور امام خمینی(ره) جمع شده بودند نیز همانند مولایشان امام حسین(ع) هیچگاه از اعتقادات خود دست نکشیده و با دشمن دست یاری ندادند.

 

وی تصریح کرد: علت نترسیدن و منحرف نشدن یاران امام خمینی(ره) در حقیقت باور الهی است؛ اگر این باور در انسان‌ها وجود داشته باشد، تمام امورشان اصلاح می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان این‌که عده بسیاری از سوی ساواک به شدت شکنجه شده‌اند، تأکید کرد: نظام مقدس اسلامی حاصل تلاش ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگوار و نیز دست رنج عده بسیاری از مؤمنان است که به دست ما به امانت رسیده و باید در برابر آن امانت داری کنیم./997/پ201/ی

ارسال نظرات