۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۴۶۵۶۷
مدیر مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان:

مسابقه تفسیر سوره فجر در شهرستان کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان با اشاره به برگزاری مسابقه تفسیر سوره فجر، گفت: در مسابقه تفسیر سوره فجر 200 نفر شرکت کننده از کانون های فرهنگی شهرستان کاشان شرکت کردند.
حجت الاسلام علي باغستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام علی باغستانی، مدیر مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان پنجشنبه شب در حاشیه برگزاری نخستین دوره مسابقه تفسیر سوره فجر در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مسابقه تفسیر سوره فجر یک کار جدید و نوینی است که برای نخستین بار در شهرستان کاشان از سوی کانون های فرهنگی این شهرستان برگزار می شود.

 

وی افزود: برگزاری این مسابقه براساس تصمیم گیری های قبلی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان است که مقرر شد چندین فعالیت فرهنگی درقالب یک حرکت فرهنگی مشترک برگزارشود.

 

به گفته وی، برای برگزاری مسابقه تفسیر سوره فجر جزواتی از یک ماه قبل تهیه و در اختیار کانون های فرهنگی شهرستان کاشان قرار داده شد تا سؤالات مسابقه از مطالب این جزوه استخراج شود.

 

حجت الاسلام باغستانی با اشاره به چاپ و توزیع بیش از 400 جزوه مسابقه سوره فجر برای علاقه مندان در این مسابقه گفت: برای هر یک از کانون های فرهنگی حدود 50 جزوه مسابقه توزیع تا براساس جزوه منتشر شده سؤالات مسابقه سوره فجر به مسابقه گذاشته شود.

 

وی آشنایی جامعه با متن و تفسیر قرآن در ایام الله دهه فجر، اهمیت سوره فجر و شأن نزول این سوره را از مهم ترین اهداف برگزاری این مسابقه اعلام کرد.

 

مدیر مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان گفت: در این مسابقه کانون فرهنگی حضرت ابوالفضل بلوار کشاورز، کانون فرهنگی الغدیر مسجد الجواد، کانون فرهنگی مسجد رضوی، کتابخانه موسی ابن جعفر(ع)، کانون فرهنگی ثقلین، بسیج ناحیه مقاومت سپاه و مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی و مجمع علمی امام صادق(ع) مشارکت دارند.

 

حجت الاسلام باغستانی با اشاره به این که اگر تمامی همه شرکت کنندگان در این مسابقه نیز بتوانند رتبه بالا کسب کنند به همه جایزه تعلق خواهد گرفت، یادآور شد: سفر کربلای معلی، مشهد مقدس و جوایز ارزنده دیگر به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

 

مدیرمؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان افزود: جوایز این مسابقه با مشار کت کانون های فرهنگی شهرستان تهیه شده است.

 

حجت الاسلام باغستانی در ادامه از اجرای چندین برنامه فرهنگی به صورت متمرکز از سوی کانون های فرهنگی کاشان خبرداد و گفت: برگزاری جلسات قرآن متمرکز در ماه مبارک رمضان و جشن های نیمه شعبان و برنامه های مهدویت با پرهیز از هرگونه موازی کاری از جمله این برنامه ها است.  

 

مدیر مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان در ادامه از ثبت مجمع علمی امام صادق(ع) در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مجمع متشکل از 40 نفر هیأت علمی از علمای تراز اول شهرستان و خارج از شهرستان است و طرح آن از حجت الاسلام محمدجواد سیفی مازندرانی است.

 

حجت الاسلام باغستانی یادآور شد: مجمع علمی امام صادق(ع) در کاشان برای نخستین بار در زمینه های مختلف به صورت تخصصی در مباحث شیعه و شیعه شناسی، اسلام شناسی، امام شناسی، دشمن شناسی و فرقه ها و نحله ها فعالیت خواهد کرد./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات