۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۴۶۵۹۹
امام جمعه شهرری:

راهپیمایی 22 بهمن نشان دهنده وحدت مردم و مسؤولان بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: در راهپیمایی 22 بهمن ملت و مسؤولان ما همه آمده بودند با یکپارچگی خود پیام وحدت داده و نشان دادند که بر سر اصل نظام با هم اختلاف ندارند.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرری ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: رسول الله(ص) فرمودند: اگر می‌خواهید عزیزترین مردم شده و قدرت و سیادت شما خدایی باشد خدا ترس و متقی باشید.

 

وی افزود: اگر می‌خواهید قدرتمند و نیرومند باشید به خدا اعتماد کنید زیرا کسی به خدا اعتماد دارد از هیچ قدرتی نمی‌هراسد.

 

امام جمعه شهرری در ادامه تبین فراز چهارم از دعای مکارم الاخلاق در باب برترین اعمال، عنوان کرد: یکی خالص‌ترین و دیگری صالح‌ترین عمل برترین و بهترین عمل خواهد بود این دو در قرآن با هم آمده است ایمان بدون عمل صالح فایده ندارد.

 

ایمان و عمل صالح سبب خشنودی خداوند است

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه گفت: خداوند می‌فرماید: هر کسی مشتاق ملاقات و خشنودی خداوند در روز قیامت است عمل صالح انجام دهد.

 

وی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن مردم ایران اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن مردم ایران نمونه یک عمل صالح است هر قدمی این مردم برداشتند در پروند آنها به عنوان عمل صالح ثبت می‌شود دشمن از این حرکت شما به خشم می‌آید.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به مورد دیگری از اعمال صالح بیان داشت: سخن پاکیزه گفتن از اعمال صالحی است که به آسمان صعود می‌کند، امام صادق(ع) می‌فرمایند: کسی که عمل صالح انجام می‌دهد عمل صالح او در بهشت برای او محلی را مهیا می‌کند.

 

همه انسان‌های پاک و صالح را دوست دارند

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه گفت: کسی که عمل صالح انجام می‌دهد خداوند او را محبوب دلها می‌کند انسان‌های پاک و صالح را همه دوست دارند، ابن‌عباس در حدیثی نقل می‌کند که خداوند محبوبیت ائمه(ع) را که از خالص‌ترین و صالح‌ترین بندگان الهی بودند در دل شیعیان قرار داده است.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن شکرگزاری بر نزول باران رحمت الهی عنوان کرد: بر خود لازم می‌دانم که از مردم شریف ایران و همچنین مردم متدین شهرری که در راهپیمایی 22 بهمن کارنامه زرینی را از خود به یادگار نهادند تشکر و قدردانی داشته باشم راهپمایی سال جاری همان‌گونه که انتظار می‌رفت باشکوه‌تر از سالهای پیشین برگزار شد.

 

امام جمعه شهرری افزود: خداوند به پیامبر خود می‌فرماید: ای پیامبر از این مردم تشکر کن این تشکر تو به مردم آرامش می‌دهد، مردم ایران به تبع شاد کردن دل مقام معظم رهبری دل امام زمان را شاد کردند که جای تشکر و قدردانی دارد.

 

راهپیمایی 22 بهمن نشان داد مردم بر آرمان‌های نظام وفادار هستند

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به پیام‌های راهپمایی 22 بهمن ابراز کرد: راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که مردم ایران  بعد از 36 سال تلاش دشمن در ایجاد مشکل برای آنها بدون خستگی به آرمان‌های نظام وفادار هستند.

 

وی در ادامه گفت: در سال جاری شعار مرگ بر آمریکا و نفرت مردم از کشور آمریکا پررنگ‌تر از سالهای پیش بود این نشان می‌دهد که ملت ما ذلت‌ناپذیر هستند، مردم ایران نشان اعلام کردند که ابرقدرتها فقط با چند نفر مذاکره کننده روبرو نیستند بلکه با 70 میلیون نفر که خواسته آنها عزت و سربلندی است روبرو هستند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به مذاکرات اخیر عنوان کرد: در مذاکرات اخیر آمریکا و ایران بر سر کلیات به توافق رسیدند، اما رهبر بصیر ما که با بینش الهی می‌نگرد فرمود ما در صورتی توافق می‌کنیم که آمریکا در کلیات و جزئیات با ما به توافق برسد.

 

مردم و مسؤولان ایران بر سر اصل نظام وحدت دارند

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به پیام راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: در راهپیمایی 22 بهمن ملت و مسؤولان ما که همه آمده بودند با یکپارچگی خود پیام وحدت داده و نشان دادند که بر سر اصل نظام با هم اختلاف ندارند.

 

وی در رابطه با بحرین بیان داشت: 40 سال است که یک طایفه عربستانی و بیابانی به مردم بحرین زور می‌گویند، مساجد و حسینیه‌ها را تخریب کرده افراد زیادی را زیر شکنجه کشته یا تابعیت آنها را لغو کردند در حالی‌که مجامع حقوق بشری سکوت کردند، چهار سال از انقلاب بحرین می‌گذرد حرف ما به آنها این است که شما اگر بر خدا اعتماد و توکل کنید پیروز و موفق خواهید شد.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به پیروزی یمن گفت: شاید کسی باور نکند که یمن جای انقلاب باشد به میزانی که مردم این کشور فقیر هستند، آیت‌الله بهجت اعتقاد داشت که اگر در یمن قیام شود قیام حضرت مهدی نزدیک خواهد شد، انقلاب مردم یمن هم از جنس انقلاب ایران است.

 

آمریکا در یمن چه غلطی می‌کرد که اسناد و مدارک خود را از بین برد؟

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: در آستانه پیروزی مردم یمن آمریکا، انگلیس و فرانسه سفارت خود را بسته و از یمن خارج شدند معلوم نیست در یمن چه غلطی می‌کردند که سفارت خود را بسته و رفتند، آمریکا روزی که انصارالله به پیروزی رسید تمام اسناد و مدارک سفارت خود را از بین برد.

 

وی در پایان خطاب به مردم یمن خاطرنشان کرد: برای شیعه عزت است که برای اولین بار اذان شیعه در رادیو و تلوزیون یمن پخش شد اگر مسئولان یمن با تکیه بر خدا به مردم خود اعتماد کنند پیش خواهند رفت و مردم ایران هم حامی آنها خواهند بود./807/پ201/ب4

ارسال نظرات