۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۴۶۶۱۵
آیت الله شبستری:

مذاکره‌کنندگان رهنمودهای رهبری را عملیاتی کنند/ امنیت و پیشرفت در سایه عزت ملی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: ملت ایران انتظار دارند وزارت خارجه مذاکرات هسته‌ای را با رهنمودهای رهبری تطبیق دهند.
نماز جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم سراسر کشور در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مردم آذربایجان و تبریز نیز همگام با ملت ایران 22 بهمن با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

 


وی با تأکید بر این‌که هنوز پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نشاط و شور انقلابی در سراسر کشور موج می‌زند، خاطرنشان کرد: مردم در یوم الله 22 بهمن نشان دادند که با صلابت و قدرت به راه خود ادامه می‌دهند و احدی نمی‌تواند این ملت را از راهی که انتخاب کرده‌اند، باز دارد.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مردم با حضور میلیونی خود به دشمنان نشان دادند که با همان روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت پشتیبان ولایت هستند، گفت: راهپیمایی 22 بهمن پیامی برای مسؤولان و کارگزاران نظام نیز داشت؛ مردم به وظیفه خود عمل کرده و می‌کنند حالا نوبت مسؤولان است که بیش از پیش احساس مسؤولیت کنند.

 


وی خواستار خدمتگزاری حداکثری به مردم شد و با انتقاد از بروکراسی‌های اداری تصریح کرد: ادارات مردم را علاف نکنند زیرا کارگشایی و گره باز کردن از مشکلات مردم از مسائلی است که مسؤولان بیش از این باید به آن توجه کنند، به عبارت بهتر مسؤولان باید در عمل به این حضور مردم در صحنه احترام بگذازند.

 


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که قدرشناسی از ملت وفادار و حاضر در صحنه رسالت مهم مسؤولان است، افزود: مردم در سخت‌ترین شرایط یار و یاور نظام بوده و هستند، این بار نوبت مسؤولان است که با قدرشناسی از این ملت وفادار به نظام و رهبری میزان رضایت مندی مردم را افزایش دهند.

 


وی ادامه داد: پیام دیگر راهپیمایی 22 بهمن امسال ملت ایران دشمنی با استکبار جهانی بود،  36 سال پیش آمریکا را از ایران بیرون کردیم و اگر بخواهند دوباره از پنجره وارد شوند باید بفهمند ملت ایران همان ملت بوده که با اتحاد، اتفاق و با پیروزی ولایت توطئه‌های استکبار را خنثی می‌کند.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام 29 بهمن تبریز در سال 56، اظهار داشت: این قیام خودجوش و مردمی عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بود، در حقیقت این قیام، تبلور عینی بغض فرو رفته ملتی بود که سال‌های متمادی، ارزش‌ها و اعتقادات دینی‌شان بر اثر هجمه فرهنگی جهان سلطه به بوته فراموشی سپرده شده بود.

 


آیت‌الله شبستری با بیان این‌که قیام 29 بهمن تبریز ستون فقرات رژیم ستمشاهی را شکست، گفت: مردم تبریز در راهپیمایی 22 بهمن به آمریکا و نوکرانش اعلام کردند روحیه مردم در این چند سال فرق نکرده و این مردم تا آخرین نفس و نفر در مقابل استکبار خواهند ایستاد و آن را به زانو درخواهند آورد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرازهایی از منویات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نیروی هوایی اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها نشان داده‌اند قابل اعتماد نیستند و این بار نیز می‌خواستند در مذاکرات هسته‌ای ایران را فریب دهند که با هشدار رهبر در برنامه‌ مذاکرات لازم است تجدید نظری انجام شود.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که توافق بر کلیات و جزئیات باید در یک مرحله و با مفاد واضح و غیرقابل تأویل باشد، گفت: ملت ایران انتظار دارند وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای مذاکرات خود را با رهنمودهای رهبری تطبیق دهند، دیپلمات های کشور بدانند؛ اگر عزت ملی نباشد، امنیت و پیشرفت هم نخواهد بود./935/پ201/ب4

ارسال نظرات