۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۴۶۶۳۶
آیت‌الله علم‌الهدی:

هدف از توافق دومرحله‌ای افزایش تحریم‌ها است/ درایت رهبری آمریکا را عصبانی کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علم‌الهدی گفت: دشمنان می‌خواستند شیطنت کنند تا ما بر سر اصول توافق کنیم که بر این اساس، ما را 20 سال متوقف کنند و روزبه‌روز بر تحریم‌های خود بیفزایند اما هوشیاری و بیداری رهبری عظیم و حکیم ما در مدیریت، دست آمریکا را خواند و فرمودند توافق یک مرحله‌ای قابل‌قبول است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس ضمن تشکر از مردم قدرشناس مشهد برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: راهپیمایی روز پیروزی انقلاب هرسال، مشت محکم به شقیقه استکبار جهانی است که او را گیج می‌کند، به او شوکی وارد می‌کند که تا مدتی همه ابتکار خود را در مقابله با نظام اسلامی از دست می‌دهد.

 

وی به راهپیمایی مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: در جشن‌های ملی هر کشوری برنامه‌ها و مراسم‌هایی انجام می‌گیرد که در نظام مقدس اسلامی و فرهنگ انقلابی ما، بزرگداشت جشن ملی به‌عنوان بزرگ‌ترین جشن ملی اسلامی، راهپیمایی قرار گرفته است.

 

امام‌ جمعه مشهد مقدس با برشمردن دو ویژگی برای انجام راهپیمایی در گرامیداشت پیروزی انقلاب، تصریح کرد: نخستین ویژگی این است که این راهپیمایی، ناظر به گذشته است یعنی نمایشی از حرکت عظیم مردمی در جهت پیروزی انقلاب مقدس اسلامی است.

 

وی، دومین ویژگی این راهپیمایی را تبدیل‌شدن به نمادی برای آینده انقلاب دانست و اظهار کرد: مردم در 22 بهمن، راه می‌افتند تا بگویند ما که این انقلاب را به وجود آوردیم، یک گمشده داریم و گمشده ما نیز آن آقای پشت پرده‌نشین است، ما راه افتاده‌ایم تا او را پیدا کنیم، پرچم انقلاب را بگیرد و اسلام را در دنیا حاکم کند.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای، دعوت مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب برای سالروز پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: ما در مسأله راهپیمایی روز 22 بهمن به‌وسیله رسانه‌ها، شعار، سرودخوانی و خطاب‌های حماسی، پیام مراجع تقلید و اعلام قطعی رهبر انقلاب در رسانه‌ها، این حماسه سازی مردم صورت می‌گیرد.

 

وی، نکته قابل‌توجه در تکریم از راهپیمایان را تمجید و تقدیر خداوند عنوان کرد و گفت: در آیه 120 سوره مبارکه توبه خداوند می‌فرماید: «ما کانَ لِأَهْلِ الْمَدینَةِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ لا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ لا یُصیبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَةٌ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ» یعنی «آنان که پیرو پیامبر هستند، در جنگ‌ها گرسنگی، تشنگی و سختی را در راه مجاهدت تحمل می‌کنند و در کنار آن، حرکت دسته‌جمعی و راهپیمایی انجام می‌دهند که کفار را به غیظ درمی‌آورند، اجری بزرگ است».

 

به خشم آمدن دشمن از حرکت‌های جمعی مسلمانان

 

آیت‌الله علم‌الهدی، به غیظ آمدن دشمن را نتیجه حرکت گروهی و جمعی مسلمانان دانست و ادامه داد: غیظ این است که دشمن سرریز می‌شود، منفجرشده، جوش می‌آورد و از این راهپیمایی می‌ترکند؛ آنان درنتیجه این غیظ سعی می‌کنند برخورد کند و مسلمانان این برخوردها را جواب داده و تحمل می‌کنند، این راهپیمایی به‌عنوان یک عمل صالح برای آنان ثبت می‌شود.

 

وی با ابراز تأسف برای کسانی که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نکرده‌اند، بیان کرد: آنان به خیال خود قرآن را قبول دارند، نماز می‌خوانند، اهل عبادت‌اند اما در یک فضای تحجر زندگی می‌کنند و در راهپیمایی شرکت نکردند؛ آنان باید بدانند که طبق نص صحیح قرآن یک عمل صالح را ازدست‌داده و از آن محروم شدند.

 

امام‌ جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که نماز شب، صدقه، انفاق و ترک محرمات نیز عمل صالح هستند، اظهار کرد: با این‌وجود، هیچ کجای قرآن گفته نشده نافله، انفاق و صدقه عمل صالح است اما می‌گوید راهپیمایی 22 بهمن عمل صالح است یعنی راهپیمایی که کفار را به غیظ دربیاورد و امروز چه کسی است که قبول نداشته باشد مظهر تمام کفر و استکبار، آمریکا، اسرائیل و انگلیس است؟

 

شرط قرار گرفتن حرکت‌های جمعی مسلمانان در ردیف اعمال صالح

 

وی با اشاره به بخشی از آیه که خداوند می‌فرماید: «ما کانَ لِأَهْلِ الْمَدینَةِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ لا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ...»، ادامه داد: خداوند برای قرار گرفتن حرکت مسلمانان در ردیف اعمال صالح شرطی می‌گذارد و آن شرط ولایتمداری است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: اهل مدینه و مسلمانان اطراف مدینه از پیامبر جدا نشدند و تا پای جان پای پیامبر ایستادند؛ مظهر پیامبر در دوره ما ولی‌فقیه است همان‌طور که امام بزرگوار فرمودند «ولایت‌فقیه همان ولایت رسول‌الله است»، یعنی آن روز رهبر پیامبر بوده و امروز ولی‌فقیه رهبر است.

 

وی افزود: شرط دستیابی به این عظمت و مقام، ولایی بودن و ولایت گرایی است زیرا تمام انقلاب ما به رهبری وابسته است، تمام دوام انقلاب ما، اتصال و ارتباط مردم ما به خاطر دندانه وصل مشروعیت این نظام، این سیاست و انقلاب به ولایت و رهبری است.

 

هوشیاری رهبری سبب عصبانیت مقامات آمریکایی شد

 

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که مدیریت رهبر انقلاب در تمام نقاط این انقلاب مشهود است، ابراز کرد: این‌که رهبر معظم انقلاب در برابر استکبار جهانی و آمریکا خروشیدند و اعلام کردند لغو یکجای همه تحریم‌ها و یک مرحله شدن توافق قابل‌قبول است، توافق دو مرحله‌ای را نمی‌پذیریم، آمریکا را بیچاره و مستأصل کرده است.

 

وی به شدتِ عصبانیت و دستپاچگی مقامات آمریکایی در برخورد با سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: آنان به‌اندازه‌ای مستأصل شدند که وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد «اگر بنا باشد توافق یک مرحله‌ای باشد ما اصلاً به میز مذاکرات باز‌ نمی‌گردیم»؛ آنان می‌خواستند کاری کنند که توپ در زمین ایران باشد و بگویند ایران مذاکره را به هم زده اما وزیر خارجه آمریکا دست‌پاچه شد و این اتهام دامن خودشان را گرفت.

 

آمریکا به دنبال توافق دومرحله‌ای برای افزایش تحریم‌ها است

 

 

آیت‌الله علم‌الهدی به برنامه پشت پرده آمریکا در خصوص دومرحله‌ای شدن توافق اشاره و خاطرنشان کرد: آنان می‌خواستند شیطنت کنند تا ما بر سر اصول توافق کنیم بر این اساس، ما را 20 سال متوقف کنند و روزبه‌روز بر تحریم‌های خود بیفزایند اما این هوشیاری و بیداری رهبری عظیم و حکیم ما در مدیریت، دست آمریکا را خواند و فرمود توافق یک مرحله‌ای قابل‌قبول است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نماز جمعه نیز در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی و بیان نظام رفتار اسلامی، به بیان نظام رفتار اجتماعی از نگاه اسلام پرداخت و گفت: نظام رفتار اجتماعی یعنی زندگی انسان بازندگانی دیگران پیوند خورده و نمی‌تواند در این دنیا تنها زندگی کند.

 

روابط اجتماعی باید نظام‌مند باشد

 

وی بابیان این‌که ما نمی‌توانیم در برابر اتفاقات زندگی دیگران بی‌تفاوت باشیم زیرا به زندگی ما نیز مرتبط است، خاطرنشان کرد: برخی روابط همچون رابطه فرزند با پدر و مادر یا رابطه همسر با همسر در یک سلسله انگیزه‌ها و ریشه‌های عاطفی استوار است اما رابطه ما با همکاران، با همسایگان، با دوستانی که در رابطه با اشتراک منافع با آنان مأنوس می‌شویم ازآنجاکه در یک رابطه عاطفی نیست باید نظام‌مند باشد و اگر نظام‌مند نباشد، سعادتمند نخواهیم شد.

 

عضو خبرگان رهبری به همبستگی همسایه‌ها در روابط اجتماعی درگذشته اشاره و اظهار کرد: به‌طورمعمول ما خانه را ازنظر کیفیت اقلیمی، آب و هوایی و دور و نزدیک بودن به محل کار، امتیازاتی در نظر می‌گیریم و مسکن انتخاب می‌کنیم اما در فرهنگ اسلامی، اولین نکته، انتخاب همسایه است./9315/پ201/ب4

ارسال نظرات