۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۴۶۶۴۲
خطیب جمعه نجف:

انقلاب اسلامی از رهبری الهی و حکیمانه‎ای برخوردار است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران از رهبری الهی و حکیمانه‎ای برخوردار است.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به توصیه های 20 گانه حضرت آیت الله سیستانی به مجاهدان عراقی گفت: این توصیه ها شرح هویت دینی ما به جهانیان و تبیین اخلاق و ارزش های مبانی ما به بشریت است.

 

وی این توصیه ها را قرائت کرد و افزود: این توصیه ها فانوسی است که با آن به شرح هویت دینی خود به جهانیان خواهیم پرداخت.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: انقلاب اسلامی امروزه در اوج قدرت و پیشرفت است و ملت ایران بیش از گذشته با اهل بیت(ع) ارتباط داشته، به سوی نوآوری بیشتر گام برمی دارد و بیش از هر زمان دیگری مورد تأیید جهان قرار دارد.

 

ارتباط اسلامی، مذهبی و تاریخی با انقلاب اسلامی

 

خطیب جمعه نجف ادامه داد: ارتباط ما با انقلاب اسلامی یک ارتباط اسلامی، مذهبی، تاریخی و سرنوشت مشترک است و ارتباطی اساسی به شمار می آید. به موفقیت های بدست آمده از سوی انقلاب که به گسیختگی دشمنان می انجامد، افتخار می کنیم.

 

وی به بیان منابع قدرت انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: اراده و هوشیاری و پیروی از رهبری، پایبندی به مبانی، ارزش ها، تاریخ و الگوی اسلام و نبوی و اهل بیت(ع) و رهبری هوشیارانه و صبورانه امام خمینی و امام خامنه ای از عوامل مهم موفقیت انقلاب اسلامی به شمار می آید.

 

حجت الاسلام قبانچی خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی ایران امروزه از رهبری الهی و حکیمانه ای برخوردار است و از سوی مرجعی اداره می شود که در اوج تقوا بوده و قلب ایشان سرشار از عشق به امام زمان(عج) است.

 

عید ولنتاین غیرشرعی است

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از گسترش روز جهانی عشق (ولنتاین) انتقاد کرد و گفت: روز جهانی عشق پروژه ای است که به کشورهای اسلامی صادر شده و هیچ ارتباطی با فرهنگ اسلامی نداشته و امری غیرشرعی به شمار می آید.

 

استاد حوزه علمیه نجف افزود: مشکلی در مشارکت در اعیاد دیگران وجود ندارد اما اسلام حامل پیام به دیگران است نه اینکه خود پیرو دیگران باشد. همگان را نسبت به اقدامات غیرشرعی که به بهانه این روز صورت می گیرد، برحذر می دارم.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی تأکید کرد: از جوانان، کسبه ها و نیروهای امنیتی می خواهم نسبت به دست های پشت پرده این پروژه هوشیار باشند. از شورای استان نجف به دلیل اتخاذ موضع علیه این روز تقدیر می کنم و مطمئنم که ملت ما در اوج هوشیاری است./980/ب901/د

ارسال نظرات