۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۴۶۶۶۴
معاون الازهر مصر در واکنش به قتل سه جوان مسلمان آمریکایی؛

کشورهای غربی سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته‎اند

خبرگزاری رسا ـ معاون الازهر مصر قتل سه جوان مسلمان آمریکایی را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: کشورهای غربی در برابر حوادث جهان با سیاست یک بام و دو هوا برخورد می‎‎کنند.
شيخ عباس شومان از علماي الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان، معاون الازهر مصر، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مقر دانشگاه الازهر این کشور برگزار شد، بر ضروت مبارزه با نفاق و فتنه تاکید کرد و گفت: اصول و ارزش‎های اخلاقی باید در جامعه‎های اسلامی نهادینه شود.


وی قتل سه دانشجوی مسلمان در کارولینای شمالی آمریکا را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: کشورهای غربی سیاست یک بام و دو هوا را در قبال مسلمانان اتخاذ کرده‎اند.


معاون الازهر مصر تصریح کرد: هنگامی که یکی از شهروندان آمریکایی کشته می‎شود به خبر اول خبرگزاری‎ها و رسانه‎ها مبد شدهولی در قبال کشته شدن مسلمانان بسیار عادی رفتار می‎کنند به طوری که انگار هیچ مسأله مهمی رخ نداده است. رسانه‎های غربی درپی عادی نشان دادن کشته شدن این 3 جوان مسلمان و همچنین دعوای شخصی برا مکان پارک ماشین هستند.


وی کشورهای غربی را به عدالت و انصاف فراخواند و افزود: کشته شدن 3 جوان مسلمان در آمریکا باید در دادگاه و به صورت عادلانه مورد بررسی قرار داده شود.
 

عباس شومان افزود: الازهر مصر هرگونه اقدامات تروریستی علیه مسلمانان و غیر مسلمانان را به شدت محکوم می‎کند و از آزادگان جهان می‎خواهد که چنین اقدامات شنیعی را محکوم کنند.


وی خواستار حفظ اتحاد در برابر تروریسم جهانی شد و تصریح کرد: اقدامات تروریست‎ها به زیان همه کشورهای جهان است لذا باید برای نابودی آن باید متحد شد.


گفتنی است دیه شادی برکت 23 ساله، یاثور محمد ابوسلها، همسر 21 ساله وی و راضان محمد ابوسلها، خواهر 19 ساله وی هر سه دانشجویان مسلمان دانشگاه کارولینای شمالی بودند که روز چهارشنبه با شلیک گلوله به قتل رسیدند.


 مرد مسلحی که این سه دانشجوی مسلمان را به قتل رساند کریج استفان هیکس 46 ساله است که پس از به قتل رساندن سه دانشجوی مسلمان خود را تحویل پلیس داد. 


با وجود آن که حادثه قتل سه دانشجوی مسلمان دانشگاه کارولینای جنوبی در ساعت 5 بعد از ظهر اتفاق افتاد اما رسانه های گروهی آمریکا و سایر کشورهای غربی تا ساعت ها از پوشش خبری این حادثه خودداری کردند./994/ب901/د

ارسال نظرات