۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۴۶۶۸۴

مقتدا صدر قتل دانشجویان مسلمان در آمریکا را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، دولت آمریکا را در قتل سه دانشجویی مسلمان در این کشور شریک دانست.
مقتدا صدر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به سوال یکی از پیروان این جریان درباره کشته شدن سه تن از دانشجویان مسلمان در آمریکا تأکید کرد که دولت آمریکا در کشته شدن این افراد نقش دارد.

 

وی گفت: این خشونت روزافزون در آمریکا که از سوی برخی آمریکایی ها رخ می دهد نشانه ای است که تروریست ها به وسیله آن شناخته می شوند.

 

صدر افزود: این جنایت ها در کشوری رخ می دهد که مدعی آزادی و مبارزه با تروریسم است، اما در چارچوب جنگی است که علیه اسلام و احکام و نمادها و شریعت آن صورت می گیرد.

 

رهبر جریان صدر با اشاره به اینکه این جنایت پس از انتشار کاریکاتور علیه مقدسات اسلامی در نشریه شارلی ابدو رخ داد، تصریح کرد: چرا رسانه های سرشار از دروغ و فریب نسبت به این جنایت واکنشی نشان نمی دهند؟ مسلمانان نیز همانند یهودیان انسان هستند.

 

وی خاطر نشان ساخت: همکاری میان برخی سازمان های آمریکایی با عاملان این جنایت وجود دارد. مسلمانان باید در سراسر جهان مورد حمایت قرار گرفته و به تروریسم منتسب نشوند.

 

گفتنی است دیه شادی برکت 23 ساله، یاثور محمد ابوسلها، همسر 21 ساله وی و راضان محمد ابوسلها، خواهر 19 ساله وی هر سه دانشجویان مسلمان دانشگاه کارولینای شمالی بودند که روز چهارشنبه با شلیک گلوله به قتل رسیدند./980/ب901/د

ارسال نظرات